نوشته شده توسط : رز علینژاد

به نظر من گوشی ایفون 11 پرو (iphone 11 pro) بهترین گوشی اپل سال 2019 است و در نبرد با پادشاه اندروید برنده خواهد شد. این گوشی از لحاظ ظاهری شباهت بسیاری به آیفون XS که سال گذشته شرکت اپل به بازار عرضه کرد را دارد، اما آن را برگردانید و دوربین سه تایی را در پشتش مشاهده کنید، بهترین دوربین گوشی هوشمندی که تا به حال ساخته شده‌ است بر روی این گوشی قرار دارد. اپل در دوربین‌های این گوشی تکنولوژی Night Mode را اضافه کرده‌ است که قابلیت عکاسی در شب را مهیا می‌کند. به نظر من آیفون ۱۱ پرو بهترین دوربین هوشمند از همه جهات است.

طراحی گوشی iphone 11 pro

از نظر زبان و سبک طراحی تقریبا تفاوتی مابین آیفون 11 پرو نسبت به نسخه های سال قبل وجود ندارد و فقط ابعاد گوشی کمی نسبت به iPhone XS تغییر کرده است. البته مقدار این تغییر بسیار ناچیز است و خیلی به چشم نمی‌آید. تغییر ظاهری اصلی که با نگاه کردن به آیفون 11 پرو متوجه آن خواهید شد مربوط به لنز دوربین سه‌گانه‌ای می‌شود که در گوشه سمت چپ و فوقانی قاب پشت دستگاه نصب شده است. سه لنز نام برده شده از نظر اندازه بزرگ هستند و به شیوه خاصی (شبیه به یک مثلث) در گوشه قاب پشت دستگاه نصب شده‌اند و یک چراغ فلش LED چهارگانه هم برای آن ها در نظر گرفته شده است. اپل در محل نصب سه لنز دوربین اصلی گوشی یک برآمدگی مربع شکل را ایجاد کرده که آن هم با نگاه دقیق به قاب پشت گوشی قابل رویت است. به عقیده ما سبک طراحی و چینش لنز های دوربین اصلی iPhone 11 Pro اصلا جالب نیست و به ویژه بزرگ بودن اندازه لنز های دوربین گوشی واقعا در ذوق می‌زند. شاید بهتر بود اپل لنز های کوچک تری را در آیفون نصب می‌کرد و به جای چیتش مثلثی از چینش عمودی استفاده به عمل می‌آورد.

 

جنس فریم اصلی آیفون 11 پرو از آلومینیوم سری 7000 تشکیل شده که مقاومت فوق‌العاده بالایی دارد . روی قاب پشت گوشی و پنل جلوی آن هم با یک لایه شیشه ضد خش پوشانده شده که ظاهر گوشی را براق و جذاب می‌کند. در وسط قاب پشت دستگاه لوگوی اپل وجود دارد و مثل سال گذشته هیچ خبری از اسکنر انگشت نیست و قابلیت فیس آیدی (Face ID) تنها قابلیت بیومتریکی است که کاربران می‌توانند از آن برای آنلاک قفل نمایشگر استفاده کنند. در بررسی آیفون 11 پرو مشخص شد که کیفیت و دقت عملکرد فیس آیدی این گوشی واقعا عالی است و تحت هر شرایط می‌توانید با اعتماد به نفس کامل از آن استفاده به عمل آورید.

 

بدنه iPhone 11 Pro ابعاد 8.1 در 71.4 در 144 میلیمتری دارد و وزن دستگاه به چیزی در حدود 188 گرم می‌رسد. بنابراین آیفون 11 پرو نسبت به iPhone XS افزایش ضخامت و افزایش وزن داشته است. گوشی از اتصال eSIM پشتیبانی می‌کند و بدین سبب امکان استفاده همزمان از دو خط ارتباطی را برای کاربر مقدور می‌سازد. البته برای استفاده از ویژگی eSIM باید اپراتور سیم کارت اصلی شما از قابلیت مذکور پشتیبانی به عمل آورد. آیفون 11 Pro از استاندارد ضد آب IP68 هم پشتیبانی به عمل می‌آورد و به راحتی تا 30 دقیقه در عمق 4 متری آب دوام خواهد داشت. ضد آب بودن این گوشی و مقاومت عالی بدنه آن در بررسی آیفون 11 پرو به طور کامل مشاهده و تایید شد.

 

وقتی از نمای رو به رو به iPhone 11 Pro نگاه کنید متوجه شباهت های زیاد آن با iPhone XS خواهید شد. گوشی از نظر ابعاد و ساختار صفحه نمایش همان ترکیب سال گذشته را ارائه می‌کند و یک نمایشگر 5.8 اینچی با حاشیه های باریک دارد که چیزی در حدود 82.1 درصد از کل مساحت پنل جلوی دستگاه را در بر گرفته و در بخش فوقانی هم نوار مشکلی رنگی را شامل می‌شود که سنسور های جلوی گوشی و متعلقات فیس آیدی در آن نصب شده‌اند. بنابراین در یک جمع‌بندی کلی از این بخش بررسی آیفون 11 پرو می‌توان اینطور گفت که گوشی مذکور کیفیت ساخت بسیار عالی دارد، اما نسبت به سبک طراحی دستگاه در سال گذشته تقریبا تغییر مهمی را شامل نمی‌شود و نحوه چینش لنز های دوربین اصلی آن هم اصلا زیبا به نظر نمی‌رسند. به عقیده ما iPhone 11 Pro می‌توانست ظاهری زیباتر از این داشته باشد اما از نظر کیفیت ساخت یک گوشی برتر است.

 نمایشگر

اپل علاقه زیادی به استفاده کردن کلمات کلیدی و اختصاری دارد و به کیفیت صفحه نمایشiPhone11 pro بسیار اهمیت می دهد ایفون 11 پرو مجهز به نمایشگر Oled Super Retina Xdr با پشتیبانی از Dolby است و با انتخاب گزینه افزایش روشنایی میتوانید صفحه نمایش خود را روشن تر کنید و به وضوح x2،4361،125 برای تراکم 458ppi پیکسل دست یافت واز فناوری OLED برای ارائه تضاد کامل استفاده می کند وبا تاچ کردن بر روی حالت روشنایی خودکار ،صفحه نمایش در ایفون 11پرو طبق اندازه گیری ها به 766CD/M2 می رسد در حالیکه در ایفون های XS در حالت ویدیوئی HDR را پخش میکند و سطح روشنایی 120 سانتی متر در مربع افزایش پیدا میکند.
در واقعیت شما تفاوت زیادی بین گوشی های امسال و سال گذشته در استفاده روزانه مشاهده نمیکنید.
من یک ایفون XSMax را درست در کنار ایفون 11 پرو قرار داده ام اگرچه وضوح صفحه نمایشگر ایفون 11 پرو بیشتر از ایفون های XSMAX بوده اما این تفاوت مربوط به روز وشب نبوده و این نمایشگر شگفت انگیز برای تماشای فیلم ومحتوای تلویزیون با کیفیت بالاست.
با استفاده از کالیبراسیون رنگ X-Rite ایفون 11 پرو در تست های کالیبراسیون SRGB از لحاظ دقت رنگ طیف وسیعی از رنگها را دربرگرفته است.

دوربین

با داشتن سه لنز که دوربین عقب را تشکیل می دهد، و با پشتیبانی از فناوری هوشمند دوربین های عکاسی محاسباتی، تصویربرداری جدید آیفون 11 پرو حتی با توجه به استانداردهای تصویربرداری کوپرتینو بسیار جاه طلب است.

تصویربرداری با یک سنسور سه‌گانه 12 مگاپیکسلی آغاز می شود که هر کدام دارای انواع لنزهای مختلفی هستند که منظره ای منحصر به فرد از محیط اطراف شما به تصویر می کشند. مانند آیفون XS و آیفون X قبل از آن، دروبین ثانویه تله فوتو وجود دارد که بزرگنمایی نوری 2 برابری را ارائه می دهد، اپل دارای دوربین عریض با روزنه تصویری ƒ/2.0 تا ƒ/2.4 در پرچمداران سال گذشته است تا نور بیشتری را دریافت کند. در همین حال، دوربین فوق عریض جدید، میدان دید 120 درجه ای شبیه به بزرگنمایی 0.5 برابری ارائه می دهد.

اما همه چیز مربوط به سخت افزار نیست. حالت شب جدید اپل سرانجام آخرین دسته آیفون ها را قادر می سازد تا با عملکرد دوربین در شرایط نور کم گوشی های گوگل و هواوی مطابقت داشته باشند.

این در تصویری که در یک کافی شاپ در فضای باز با استفاده از حالت شب آیفون 11 پرو گرفته شده است به وضوح، مشخص است. با آیفون های قدیمی، هرگز نمی توانید در این ساعت از عصر، به عکسی با این شفافیت و تعادل رنگ نور و سایه برسید. عکس های در وضعیت نور کم و با استفاده از حالت شب در این گوشی اپل با گوشی های گوگل قابل مقایسه است، در گوگل پیکسل 3 جزئیات روی دال بتنی و یا سوراخ های حصار چوبی به تصویر کشیده نشده است، در صورتیکه در لنزهای اصلی آیفون، جزئیات به خوبی نمایان شده است.

برخی از افراد به شخصه، نمونه های عکس از آسمان تاریک تر با تن رنگ واقعی تر آسمان که با آیفون 11 پرو گرفته شده اند را دوست دارند.

عملکرد چشمگیر آیفون 11 پرو در شرایط نور کم برای طول شب و شرایط نور شب نیز به همین نحو است. عکس های که با آیفون در داخل یک کلوپ شبانه گرفته شده است صحنه پیچیده و واضح تر و دیدنی تری را به نمایش گذاشته است و نور را با رنگ های مختلف و متنوع پیچیده نشان داده است.

در مقایسه با تصویری که پیکسل 3 از این کلوب به نمایش می گذارد، در واقع می توانید وضوح تصویر در پشت بلندگوها که در سمت راست اتاق قرار دارد را ببینید. اما به نظر می رسد اپل برای نشان دادن درخشش در بعضی مکان ها و نمایش عمق تصویر تمایل بیشتری دارد.

عکس هایی که با دوربین آیفون 11 پرو در تاریکی گرفته می شوند بسیار خیره کننده هستند، اگر شما صاحب یکی از آنها باشید، مطمئناً دوستانتان، شما را به عنوان عکاس رسمی گروه معرفی می کنند. آنها اصرار خواهند داشت که از هر صحنه ای که شده عکس بگیرید، اگرچه همانطور که می دانید، قابلیت های آیفون 11 پرو در شرایط نور کم، یک ضعف دارد: پرتره.

لنزهای تله فوتو جدید، در روشنایی روز، عکس های با عمق میدانی کم به تصویر می کشد، اما به طرز عجیبی پرتره هایی را تولید می کند اما اگر شرایط نور ایده آل نباشد، تصویر پر از نویز و تار است. در حالی که اکثر افراد، تصاویر گرفته شده با آیفون که از رنگ های گرم تر و طبیعی تری برخودار هستند را ترجیح می دهند، عکس های گرفته شده با پیکسل 3 بسیار واضح تر هستند. هیچ دلیلی وجود ندارد که آیفون 11 پرو نتواند به همان روشی که عکس های معمولی در شب گرفته می شوند، پرتره های در شرایط نور کم خوبی را ارائه دهد، بنابراین امیدواریم که این مشکل با به روزرسانی نرم افزاری اصلاح شود.

در اینجا تلاش شده است تا تصویری گرفته شده با لنزهای فوق عریض آیفون 11 پرو با یکی از تصاویر گرفته شده با دوربین اصلی گلکسی نوت 10 پلاس سامسونگ که در ایستگاه بزرگ مرکزی نیویورک سیتی، مقایسه شود. جزئیات این عکس که با دوربین جدید آیفون به تصویر کشیده شده است کمی کسل کننده است. هر چند سایه هایی که بر روی ستون ها می افتد، یا جدایی بین آجرهای موجود در دیوارها، یا تزئین سقف در تصویر گرفته با آیفون به وضوح به نمایش گذاشته شده است، عکس گرفته شده با گوشی سامسونگ وضوح بیشتری دارد.

از طرف دیگر، تصویر گرفته شده با دوربین فوق عریض اپل از گوشه جنوب غربی پارک برایانت شبیه نقاشی است. به استثنای تفاوت نور خورشید در پس زمینه، چمن، برگ های افتاده و حروف روی تابلوهای در پیش زمینه، تنها در آیفون قابل مشاهده تر هستند. همچنین دوربین آیفون با کمک ویژگی پردازش HDR همه رنگ های خاکستری و سفید در ابرهای کمرنگ در آسمان را بیرون آورده است. کنتراست به این صحنه، غنا می بخشد، چیزی که سامسونگ از آن غافل است.

باتری گوشی iphone 11 pro

در آخرین بخش نقد و بررسی آیفون 11 پرو در رابطه با باتری این گوشی و توان شارژدهی آن صحبت می‌کنیم. باتری که اپل برای تامین انرژی مورد نیاز گوشی مذکور بکار برده ظرفیت 3046 میلی آمپر ساعتی دارد و از نوع لیتیوم یونی است. بنابراین باتری iPhone 11 Pro نسبت به iPhone XS چیزی در حدود 388 میلی آمپر ساعت افزایش ظرفیت داشته است و با توجه به این موضوع پیش‌بینی می‌کنیم گوشی مورد نظر قدرت شارژدهی مطلوبی داشته باشد. در بررسی آیفون 11 پرو هم شاهد همین امر بودیم و مشخص شد که یک کاربر عادی با یک مرتبه شارژ باتری iPhone 11 Pro تقریبا می‌تواند 1.5 روز بدون نیاز به شارژر از گوشی استفاده کند. البته طبیعتا اگر مقدار استفاده کاربر از گوشی بیشتر از حد متوسط باشد، شارژ باتری زودتر خالی می‌شود.

پس قدرت شارژدهی باتری iPhone 11 Pro مطلوب است. اما شارژ مجدد باتری چطور انجام می‌شود؟ برای اولین بار شرکت اپل یک شارژر 18 واتی را به طور پیش فرض در جعبه آیفون 11 پرو ارائه می‌کند. با استفاده از این شارژر می‌توانید ظرف 30 دقیقه باتری دستگاه را حدود 55 درصد شارژ کنید و ظرف 60 دقیقه هم شاهد فول شارژ باتری آیفونتان باشید. بنابراین سرعت شارژ بالا یکی از مهم ترین ویژگی های مثبت iPhone 11 Pro است که آن را نسبت به تمام آیفون های قبلی و قدیمی اپل متمایز می‌کند. نکته بعدی که باید به آن اشاره داشته باشیم مربوط به پشتیبانی این گوشی از قابلیت شارژ بیسیم Qi می‌شود. برای استفاده از این قابلیت و شارژ بیسیم باتری آیفون 11 پرو می‌توانید از هر پد شارژر بیسیمی استفاده به عمل آورید. پس قدرت شارژدهی خوب و سرعت شارژ مجدد عالی از ویژگی های مثبت آیفون 11 پرو هستند.

کلام آخر

ایفون 11 پرو تراشه A13 Bionic فوق العاده سریع را ارائه کرده که، بهترین دستگاه برای iOS 13 است و شامل یک مجموعه کامل دوربین برای عکسبرداری و ویرایش فیلم‌های حرفه‌ای، عکاسی پرتره و عکاسی طبیعت و با قدرت انجام این کار در روز یا شب است. همه‌ی این‌ها در یک مستطیل جمع شده ‌اند که به راحتی در جیب شما (بر خلاف 11 Pro Max) جا می‌شود.
البته تمام این ویژگی‌های اضافه شده همراه با هزینه می‌باشد. اگر بودجه به شما به خرید آیفون ۱۱ پرو اجازه نمی‌دهد، انتخاب آیفون پرو استاندار کاملا مقرون به صرفه‌تر است.

 

 



:: موضوعات مرتبط: اپل , ,
:: برچسب‌ها: بررسی گوشی ایفون 11 , خرید ایفون 11 , قیمت ایفون 11 , مشخصات ایفون 11 , گوشی iphone 11 ,
:: بازدید از این مطلب : 155
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 29 مرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رز علینژاد

اپل واچ در سال ۲۰۱۵ شروع سختی داشت؛ سرعت پایین و عملکرد ضعیف باتری از مشکلات آن بودند. سپس اپل با عرضه مدل های جدید مشکلات و نقص های مدل های پیشین را برطرف کرد.

اپل واچ 5 جدیدترین سری از این گجت ها به شمار میرود و از یک ویژگی کلیدی برخوردار است؛ اپل واچ برای اولین بار از ویژگی نمایشگر همیشه روشن (Always-On Display) بهره میبرد.

سایر موارد تقریباً مشابه نسل قبل است؛ اپل واچ سری ۵ از لحاظ طراحی کاملاً شبیه سری ۴ است. همچنین هنوز هم مجبور هستید که هر شب آن را شارژ کنید. با این اوصاف آیا این گجت ارزش خرید دارد؟ در این مطلب قصد داریم به نقد و بررسی اپل واچ سری ۵ بپردازیم. با ما همراه باشید.

طراحی اپل واچ 5

اپل واچ سری ۵ در مقایسه با سری ۴ از نظر بصری بدون تغییر است. برای افرادی مختلف، از نظر سایز ۴۴ میلی متر یا ۴۰ میلی متر ارائه می شود. به طرز شگفت انگیزی ارگونومیک است. جوری طراحی شده که روی مچ دست فیکس می‌شود و در صورت پوشیدن پیرهن حتی به لبه و دکمه آن گیر نمی‌کند.

 نمایشگر

نمایشگر جدید اپل واچ سری 5 همواره روشن خواهد بود و نور آن در زوایای مختلف کم و زیاد می شود، بدین ترتیب همیشه می توانید واچ فیس و زمان را مشاهده نمایید . در صورتی که مچ دستتان را بچرخانید، نمایشگر به بالاترین حد روشنایی خود می‌رسد.

نمایشگر LTPO OLED نسل جدید اپل واچ دارای 1000 نیت روشنایی می باشد.

سری پنجم اپل واچ همانند اپل واچ سری 4 در دو سایز 40 و 44 میلیمتر عرضه می گردد.

کارایی ساعت

اپل واچ 5 یک پردازنده جدید دارد که با نام S5 شناخته می‌شد. مدل بهینه‌شده‌ای از پردازنده‌ی S4 است که در اپل واچ سری 4 استفاده شده است. اما با اینکه اسم آن تغییر کرده است تغییرات چندانی در آن به چشم نمی‌آید. یعنی صرفا برخی قابلیت‌های آن ارتقا پیدا کرده‌اند. سرعت پردازش مثل سابق است.

این تغییرات خودشان را در چیزهای دیگری نشان می‌دهند. کنترلر مصرف باتری روی آن تعبیه شده است که بیشتر برای صفحه‌ی همیشه روشن آن کاربرد دارد و برخی تغییرات دیگر که باعث شده‌اند نرم‌افزارهای ورزشی و سلامتی باتری کمتری نسبت به سابق مصرف کنند. خبر خوب این است که اپل واچ 5 به سرعت بالاتری نیاز ندارد چون همه چیز کاملا روان کار می‌کند و مشکلی از بابت سرعت احساس نخواهید کرد. در سری 4 هم مشکلی از نظر سرعت پردازش وجود نداشت. ساده‌تر بگوییم: این ساعت به اندازه‌ی کافی سریع است.

Apple Watch 5 با سیستم عامل WatchOS 6 عرضه می‌شود. اولین تغییری که در این سیستم عامل خواهید دید کارایی آن در حالت اتصال بی‌سیم و سرعت لود شدن داده‌های برنامه‌هاست. سیستم عامل جدید ساعت هوشمند اپل نسبت به قبل بهینه شده است و به نظر می‌رسد اگر iPhone 11 را هم با آن کوپل کنید از سرعت بیشتر در حین اتصال برخوردار خواهید بود و برخی تنظیمات و قابلیت‌های جانبی دیگر را هم تجربه خواهید کرد.

به طور مثال یکی از تغییرات هیجان‌انگیز آیفون در مدل‌های 11 پرو یا 11 پرو مکس اضافه کردن یک آنتن بلوتوث جدید است. حالا وصل شدن ساعت و گوشی در کمترین زمان ممکن انجام می‌شود. کمتر از دو ثانیه بعد از روشن کردن بلوتوث. مشکلات قطع و وصل هم دیگر وجود ندارد. احتمالا افرادی که سری 3 به پایین دارند با این مشکل هر از گاهی دست و پنجه نرم می‌کنند و اتصال ساعت و گوشی خودبخود قطع می‌شود. در سری 5 اپل واچ دیگر با چنین مشکلی مواجه نخواهید شد. البته اگر آیفون 11 یا نسخه‌های Pro و Pro Max‌ داشته باشید.

باتری و شارژدهی اپل واچ 5

در تست هایی که انجام دادیم، وقتی ساعت را حوالی ساعت 8 صبح از شارژر جدا کردیم تا ساعت 10 شب که آن را از دست باز کردیم حدود 40 درصد شارژ داشت. این برای روز های عادی ای بود که فعالیت ورزشی ای در کار نبود. بنابراین اگر اهل ورزش هستید باید انتظار داشته باشید که این عدد کمتر باشد، ولی با اینحال با یک یا دو ساعت ورزش هم انرژی کافی برای استفاده از دستگاه برای تمام روز موجود خواهد بود.
ولی عمر باتری این ساعت قطعا برای دو روز استفاده نیست. بنابراین اگر فراموش کنید که هنگام خواب از شارژر استفاده کنید، به احتمال زیادی در روز بعد یک ساعت خاموش در دست خواهید داشت.
شارژ دستگاه نیز با همان شارژر مغناطیسی کوچکی انجام میگیرد که برای اولین اپل واچ استفاده میشد. این دستگاه در سی دقیقه میتواند 44 درصد ساعت را شارژ کند و پر کردن باتری هم حدود 90 دقیقه زمان خواهد برد.

جمع بندی

یک ساعت حرفه‌ای با طراحی حرفه‌ای. اگر اپل واچ سری 4 دارید احتمالا برخی از این اپ‌ها و امکانات برای شما تکراری باشند و تغییرات کمتری نسبت به سری 4 دارد. اما اگر سری 3 و یا قدیمی‌تر دارید خرید ساعت هوشمند اپل واچ 5 دنیایی از امکانات و قابلیت‌های جدید را در اختیارتان قرار می‌دهد و احساس می‌کنید همه‌چیز سریع‌تر، قوی‌تر و جذاب‌تر شده است.

اگر شما هم از این ساعت استفاده کرده‌اید نظرات مثبت و منفی‌تان را در کامنت‌ها بنویسید. اگر تجربه‌ی جالب‌توجهی داشته‌اید و یا باتری و ویژگی‌های مختلف آن را تست کرده‌اید اینجا بنویسید. خوشحال می‌شویم نظرات شما را بخوانیم و بشنویم. برای کسب اطلاعات بیشتر کلیک کنید.



:: موضوعات مرتبط: اپل , ,
:: برچسب‌ها: بررسی اپل واچ 5 , خرید اپل واچ 5 , قیمت اپل واچ 5 , مشخصات اپل واچ 5 ,
:: بازدید از این مطلب : 134
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 29 مرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رز علینژاد

ایفون 11 پرو مکس از لحاظ ظاهری بسیار مشابه آیفون ۱۰ اس مکس است. این امر زیاد به دور از ذهن نیست. چرا که درست عمین پارسال بود که اپل زبان طراحی آیفون های جدیدش را متحول کرد و آیفون ها را با طراحی به روز تری روانه بازار کرد. اما نگذارید این طراحی تکراری شما را گول بزند. آیفون ۱۱ پرو مکس بهبود ها و ویژگی های جدید تری را در خود گنجانده است.

جدای از دوربین و قدرت پردازشی این گوشی موبایل که هرکدام نیز به موقع به آن خواهیم پرداخت، تکنولوژی های جدیدی که به این گوشی اضافه شده اند کمی برای کاربران اندرویدی قدیمی به نظر می رسند. آیفون ۱۱ پرو سنسور اثر انگشت زیر صفحه نمایش ندارد و هنوز هم یک بریدگی صفحه نمایش بزرگ را در بالای صفحه دارد. این در حالی است که بریدگی صفحه نمیاش گوشی های اندرویدی در حال کم شدن و یا محو شدن هستند.

البته، همه کاربران می دانند که اپل تغییرات را به آهستگی و شمرده شمرده اعمال می کند. با این اوصاف، این گوشی موبایل قطعا قوی ترین آیفون تا کنون است.

اما سوال اصلی این است که چه چیزی باعث شده تا این گوشی موبایل لقب پرو (حرفه ای) را یدک بکشد؟ اپل در طول کنفرانس خبری معرفی این گوشی اعلام کرد که دوربین این گوشی وجه تمایز آن و موجب حرفه ای بودن این گوشی است. البته، مدل ارزانتر آیفون ۱۱ با صرف نظر از نداشته دوربین تله فوتو تقریبا همه ویژگی های دوربین این گوشی را دارد. در واقعیت این تغییر تنها به هدف بازاریابی صورت گرفته است. سال گذشته نیز، فروش گوشی آیفون ۱۰ آر بسیار بیشتر از آفون ۱۰ اس بود. اما لقب پرو و مکس مختص آن هایی است که می خواهند در همه چیز مطلقا بهترین باشند!

طراحی گوشی ایفون 11 پرو مکس اپل

آیفون 11 پرو مکس از نظر زبان و سبک طراحی تقریبا تفاوتی نسبت به نسخه های قبلی سری آیفون های اپل ندارد. یک زبان طراحی کاملا مشابه با iPhone XS Max در آیفون 11 پرو مکس هم بکار رفته و این موضوع خیلی جالب و نوآورانه به نظر نمی‌رسد. اما زبان طراحی یکسان به معنای کیفیت ساخت یکسان نیست! اپل سعی کرده کیفیت ساخت سری جدید آیفون هایش را نسبت به نسل قبل بهبود بخشد. در همین راستا iPhone 11 Pro Max را از استاندارد ضد آب IP68 پیشرفته‌ای بهره‌مند ساخته که امکان دوام گوشی برای مدت زمان 30 دقیقه در عمق 4 متری آب را می‌دهد. فریم اصلی گوشی از آلومینیوم فوق مقاومی ساخته شده و قاب پشت و پنل جلوی آن هم با شیشه ضد خشی پوشانده می‌شوند که بنا به ادعای اپل نسبت به قبل مقاومت بیشتری در مقابل خراشیده شدن دارد.

نکته‌ای که در بررسی iPhone 11 Pro Max متوجه آن شدیم و مربوط به شیشه قاب پشت و جلوی گوشی می‌شد این است که این شیشه قابلیت جذب اثر انگشت کمتری نسبت به نسخه های پیشین دارد. ابعاد بدنه گوشی مذکور 8.1 در 77.8 در 158 میلیمتر در نظر گرفته شده و وزن دستگاه به چیزی در حدود 226 گرم می‌رسد. گوشی مثل نسل قبل از اتصال eSIM پشتیبانی می‌کند و به لطف این ویژگی امکان استفاده همزمان از دو خط (شماره تماس) را خواهد داشت. البته با وجه به ماهیت eSIM، استفاده از آن فقط در شرایطی امکانپذیر خواهد بود که اپراتور سیم کارت کاربر از قابلیت مذکور پشتیبانی به عمل آورد. آیفون 11 Pro Max مثل نسل قبل از دکمه فیزیکی هوم بهره‌مند نخواهد بود و به تاچ آیدی نیز مجهز نیست، بلکه از قابلیت فیس آیدی (Face ID) بهره می‌برد که امکان قفل گشایی از نمایشگر گوشی را با اسکن چهره کاربر فراهم می‌کند. در بررسی آیفون مذکور مشخص شد که قابلیت فیس آیدی آن عملکرد بسیار عالی، دقیق و مطمئنی دارد و می‌تواند به خوبی در شرایط مختلف و حتی محیط های تاریک مورد استفاده قرار گیرد.

اما با در دست گرفتن آیفون 11 پرو مکس چه حسی به کاربر منتقل می‌شود؟ آیا این گوشی واقعا می‌تواند حس در دست گرفتن یک گوشی 20 میلیون تومانی را به کاربر منتقل کند؟ وقتی iPhone 11 Pro Max را در دست می‌گیرید با کیفیت بودن آن برایتان قابل درک خواهد شد و واقعا حس خوبی به شما منتقل می‌شود. گوشی کاملا درجه یک یا اصطلاحا پریمیوم طراحی شده و این حس از آن قابل دریافت است، اما باید اعتراف کنیم که هرچقدر هم حس زیبایی و خاص بودن دستگاه به کاربر منتقل گردد نمی‌تواند توجیه کننده قیمت فوق‌العاده گران و 20 میلیون تومانی آن باشد. با توجه به اینکه سبک و زبان طراحی گوشی هم خیلی خاص نیست، موضوع بیشتر نا امید کننده می‌شود.

وقتی از نمای رو به رو به گوشی آیفون 11 پرو مکس نگاه کنید متوجه خواهید شد که این گوشی از نظر ظاهری تقریبا هیچ تفاوتی نسبت به نسل قبل ندارد. صفحه نمایش گوشی حاشیه های باریکی را ارائه کرده و در بخش فوقانی نمایشگر هم نوار مشکی رنگی دیده می‌شود که محلی برای تعبیه سنسور های فیس آیدی و دوربین های جلوی دستگاه خواهد بود. پورت اتصال لایتنینگ (Lightening) در لبه زیرین قاب گوشی نصب شده و گوشی از جک هدفون بهره نمی‌برد. اما وقتی از نمای پشت به iPhone 11 Pro Max نگاه کنید اولین چیزی که توجهتان را جلب می‌کند دوربین اصلی و سه‌گانه آن خواهد بود!

دوربین سه‌گانه این گوشی با لنز های بزرگ در گوشه سمت چپ و فوقانی قاب پشت آن دیده می‌شود و یک بخش مربعی شکل و نسبتا برآمده هم برای نصب این لنز ها در نظر گرفته شده است. شاید برخی افراد از سبک طراحی دوربین سه‌گانه آیفون 11 پرو مکس خوششان بیاید اما به عقیده ما نحوه چینش و قرارگیری سه لنز دوربین اصلی آیفون 11 Pro Max اصلا جالب نیست و منجر به کاهش زیبایی دستگاه شده است. شاید اگر اپل اندازه سه لنز دوربین مذکور را کوچک تر در نظر می‌گرفت و آن ها را به صورت عمودی در گوشه قاب پشت دستگاه تعبیه می‌کرد، ظاهر گوشی خیلی زیباتر از این به نظر می‌آمد. پس در یک جمع‌بندی کلی از این بخش نقد و بررسی iPhone 11 Pro Max می‌توان اینطور گفت که این گوشی سبک طراحی متفاوتی نسبت به نسل قبل ندارد و لنز دوربین اصلی آن حداقل به عقیده ما اصلا با سبک مناسبی در قاب پشت گوشی نصب نشده، اما از نظر کیفیت ساخت آیفون 11 پرو مکس یک گوشی کم‌نظیر است و کمتر گوشی پتانسیل رقابت با آن را خواهد داشت.

نمایشگر و کیفیت صدا

اگر بین انتخاب آیفون 11 و 11 پرو مکس شک دارید آن‌ها را با همدیگر بیرون نیاورید، چون متوجه تفاوت عظیم میزان روشنایی نمایشگر خواهید شد. نمایشگر سوپر رتینا XDR مدل پرو مکس حتی از نمایشگر گلکسی نوت 10 پلاس نیز روشن‌تر است.متوسط میزان روشنایی این پنل نمایش 761 نیت است که آن را با نتیجه 652 نیت آیفون 11 و 686 نیت گلکسی نوت 10 پلاس مقایسه کنید تا بهتر متوجه حرف ما شوید.

 

اما اگر بخواهیم از نظر رنگ مقایسه کنیم محصول اپل پوشش رنگی sRGB برابر با 118.6 درصد دارد که این مقدار در غول سامسونگ به 124.6 درصد و OnePlus 7 Pro به 180 درصد می‌رسد.از نظر دقت رنگی، نمایشگر آیفون 11 پرو مکس امتیاز DeltaE برابر با 0.28 (0 به معنای کامل است) را ثبت کرد. امتیاز عالی است ولی نوت 10 پلاس (0.25) و وان پلاس 7 پرو (0.18) از این نظر بهتر هستند.

کیفیت صدای این گوشی واضح است چون بلندگوهای این گوشی حالا از کیفیت صدای فضایی با Dolby Atmos پشتیبانی می‌کنند.

دوربین

هرچند طی این چند سال اخیر اپل توانسته گوشی دوربین های اندرویدی را کنار بزند، اپل در آیفون 11 پرو مکس خود پای خود را فراتر گذاشته و هر سه دوربین خود را با بهترین کیفیت و ویژگی ها روی این آیفون قرار داده است. این گوشی جدید، سه دوربین پشت 12 مگاپیکسلی ستاره دار شامل دوربین عریض، دوربین تله فوتو با زوم 2 برابری و دیافراگم بازتر که این امکان را فراهم می کند تا نور بیشتری وارد شودو یک دوربین فوق عریض با زاویه میدان دید 120 درجه ای دارد.

 

در حالکیه که شما با دوربین عریض معمولی فیلم برداری می کنید، رابط دوربین آیفون 11 پرو مکس با پیش نمایش فضای زنده بیرون لنز (سوژه) به طور خودکار مناسب ترین لنزی را که می توان بهترین فیلمبرداری را داشت انتخاب و با آن لنز شروع به فیلم برداری می کند حتی اگر روی حالت فوق عریض بوده باشید. انتخاب حالت ها همراه با تاچ عالی و تغییر بین آنها براحتی انجام می شود. می توانید حالت ها را تغییر داه و عکس های جالب و مورد نظر خود را بگیرید.

 

در اینجا یکی از عکس های گرفته شده از برایانت پارک با دوربین فوق عریض iPhone 11 Pro Max پرو در مقابل گلکسی نوت 10 پلاس گذاشته شده است. همانطور که می بینید دوربین اپل تصویر گرمتر و شت رنگ طبیعی تری را به تصویر کشیده است. همانطور، در تصویر نوت 10 پلاس جزئیات شارپ تری خواهید دید.

 

یکی دیگر از ویژگی های جدید و عالی دوربین آیفون 11 پرو مکس، حالت شب است که وقتی آیفون تشخیص می دهد که میزان نور فضا زیر 10 لوکس است، دوربین به طور خودکار روی حالت شب تنظیم می شود. در مقایسه با نوت 10 پلاس، اپل به طور قابل توجهی تلاش بیشتری نسبت سامسونگ داشته است. تصویر نوت 10 پلاس کاملا دانه دانه ای است در حالیکه در آیفون 11 پرو مکس چوب و دکوراسیون واقعی تر به نظر می رسند.

 باتری و شارژدهی گوشی ایفون 11 پرو مکس

آیفون 11 پرو مکس پرظرفیت‌ترین باتری‌ای را دارد که تا امروز در یک آیفون دیده‌ایم. اپل از باتری‌ای با ظرفیت 3969 میلی‌آمپر ساعت برای این گوشی استفاده کرده که نسبت به نسل قبلی یعنی آیفون 10 اس مکس 25 درصد بزرگ‌تر است. این گوشی داخل جعبه خودش با شارژری 18 واتی عرضه می‌شود و نیازی نیست که هزینه اضافی برای خرید آداپتور شارژ پرداخت کنید.

اگر با این شارژر و با کابل مخصوصی که داخل جعبه قرار دارد گوشی خودتان را شارژ کنید در مدت‌زمان33 دقیقه به ظرفیت 50 درصد و در مدت 113 به ظرفیت 100 درصد می‌رسید.

مدت‌زمان ماندگاری باتری آیفون 11 پرو مکس طبق انتظاری که داریم بسیار خوب است اگر کاربری باشید که استفاده خیلی سنگینی از گوشی داشته باشد می‌توانید به راحتی یک روز کامل را از گوشی استفاده کنید و در نهایت در انتهای روز هم مقداری شارژ برای شما باقی مانده باشد اما اگر کاربری باشید که استفاده سبکی از آیفون خودتان دارید حدود 1 روز و نیم به شارژ نیاز پیدا نمی‌کنید.

 جمع بندی

بدون شک آیفون 11 پرو مکس بهترین آیفونی است که تا امروز عرضه شده و اگر کاربری باشید که با قیمت زیاد و البته اکوسیستم تقریبا بسته و محدود اپل مشکلی نداشته باشید این گوشی می‌تواند بهترین انتخاب شما در بازار به حساب بیاید.

در این آیفون با وجود اینکه طراحی تفاوت زیادی با نسل قبل ندارد و وزن زیاد یکی از معضلات آن است اما هنوز هم می‌توانید حس کاملا لوکسی را تجربه کنید و اگر به دنبال گوشی هوشمندی هستید که علاوه بر لوکسی امکانات جذابی برای دوربین در کنار کیفیت خوب تصاویر ثبت شده داشته باشد این آیفون می‌تواند به انتخاب خوبی برای شما تبدیل شود. برای خرید گوشی ایفون کلیک کنید.

 

 



:: موضوعات مرتبط: اپل , ,
:: برچسب‌ها: بررسی گوشی ایفون 11 پرو مکس , خرید ایفون 11 پرو مکس , قیمت ایفون 11 پرو مکس , مشخصات ایفون 11 پرو مکس ,
:: بازدید از این مطلب : 144
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 28 مرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رز علینژاد

پس از دو سال ، نسل دوم ایرپادها رسیده اند و ظاهر آن کاملا مانند ایرپادهای قبلی است اما چیزی که مهم است محتویات درونی آن می باشد. ایرپاد 2 که 199 دلار قیمت دارد به صورت وایرلس شارژ می شود و دارای یک جفت باد(سر هدفون) مشابه می باشد که از قبلی ها به خاطر وجود چیپ جدید H1 سریع تر و هوشمندتر می باشد. حال شما می توانید به سادگی و با گفتن نام فرد او را فرا بخوانید. ما در این مطلب به بررسی ایرپاد 2 خواهیم پرداخت با ما همراه باشید.

بررسی ایرپاد 2

راحتی

از آنجاییکه ایرپاد 2 ابعادی مشابه نسل قبل دارد، وزن کم ایرپاد 2 از اهمیت زیادی برخوردار است. ایرپادز به آرامی در گوش قرار می‌گیرد و هیچ احساس ناخوشایندی ایجاد نمی‌کند. همین که آنها را در گوش خود قرار دهید، در زمینه محو می‌شوند و به راحتی می‌توانید حرف بزنید. این قابلیت گاهی ترسناک می‌باشد و احساس می‌کنید فرد دیوانه شده است.

ایرپادزها کوچک هستند و حتی برای گوش‌های بسیار کوچک مناسب می‌باشند. بیشتر افراد همیشه نگران از دست دادن ایرپاد خود هستند و احساس می‌کنند وقتی می‌دوند، از پله‌ها پایین می‌آیند و یا اینکه حرکات سنگین انجام می‌دهند یکی از ایرپادها گم خواهد شد، اما آنها به راحتی در گوش قرار می‌گیرند و امکان گم کردن آنها کم است.

سرعت

نحوه اتصال ایرپاد اصل به یک آیفون سریع خیلی سریع است. وقتی ایرپاد را با آیفون XS Max مقایسه می‌کنید، متوجه می‌شوید که در مدت زمان 3.2 ثانیه ایرپاد 2 به گوشی هوشمند وصل می‌شود، در حالیکه آیفون XS Max در مدت زمان 5.1 ثانیه وصل می‌شود. درست مانند ایرپاد اولیه، همین که ایرپاد به گوشی متصل شود، یک پیغام مبنی بر میزان باطری ایرپاد و جعبه شارژ می‌آید.

 کیفیت صدا

طراحی قبلی ایرپاد واقعا خوب و آینده نگرانه بنظر می رسد که اپل ترجیح داده تغییری در آن ایجاد نکند اما در مورد کیفیت صدا انتظار بهبود داشتیم که متاسفانه در این محصول تغییر محسوسی مشاهده نمی شود.

 اتصال

نسل دوم Airpod از چیپ جدیدی برای ارتباط بیسیم و ویژگی های آن استفاده میکند تراشه نسل قبلی W1 نام داشت و نسل دوم Airpod از تراشه H1 بهره می برد (واقعا هدف این نوع از نامگذاری اپل را نمیدانیم!)

نکته قابل توجه این است که تراشه جدید این اجازه را به شما می دهد تا بجای استفاده از حرکات دستی (مانند دوبار ضربه زدن روی earbbud) از دستیار صوتی اپل یعنی سیری استفاده کنید و با گفتن “Hey siri” با آن ارتباط برقرار کنید.

نکته بعدی اینکه در Airpods 2 تاخیر حتی کمتر از سری قبل شده. در هدفون ها و اسپیکر های بیسیم مقداری تاخیر بین زمان منبع صوت و پخش صدا وجود دارد برای مثال اگر با تلفن خود بازی کنید متوجه خواهید شد که در بعضی از این اسپیکر یا هدفون های بیسیم تاخیر کاملا محسوس است. نسل قبلی Aripod از این نظر بد نبود اما حالا بهتر هم شده و این کاهش تاخیر در آن محسوس است.

طبق گفته اپل زمان تعویض دستگاه منبع و اتصال به منبع دیگر هم کاهش یافته برای مثاب با ایرپاد می توانید آن را به آیفون و کامپیوتر خود متصل کنید و به راحتی و سرعت دستگاه منبع صوت ایرپاد را تغییر دهید و بعد از چند لحظه می توانید به پخش صدا از منبع جدید بپردازید. به گفته اپل این زمان نسبت به نسل اول نصف شده که بهبود قابل ملاحضه ای به حساب می آید اما باز هم جای پیشرفت برای کاهش این زمان وجود دارد.

باتری و باکس شارژ

مانند ایرپاد قدیمی ، اپل ادعا می کند که ایرپاد جدید می تواند تا 5 ساعت شارژ باشد. به خاطر چیپ H1 ، شرکت اپل همچنین می گوید که پادها تا 50 درصد زمان بیشتر برای صحبت را فراهم می کنند. من تا 4 ساعت و 40 دقیقه را با این ایرپادها تست کرده ام و این در حالی بوده است که هم فیلم دیدم ، هم موسیقی گوش کردم و به مدت 30 دقیقه با پدرم صحبت کردم.

 

زمانی که پای شارژ به میان می آید ، تنها باید پادها را به داخل کیس شارژشان بگذارید که 24 ساعت شارژ اضافه را در صورت شارژ با وایرلس یا برق فراهم خواهد کرد. مانند قبلی ها ، شارژ وایرلس 3 ساعت زمان گوش کردن و 2 ساعت صحبت کردن را از 15 دقیقه شارژ ارائه می دهد.

 

اما همانگونه که از اسامی پیداست بزرگترین تفاوت بین کیس های شارژ این است که یکی از آنها می تواند به صورت وایرلس شارژ شود. تمام چیزی که نیاز دارید Qi-compatible charger می باشد . متاسفانه اپل ، ایرپاورهای شارژی خود را کنسل کرد و شما ناگزیر به سوی Mophie و Anker خواهید رفت. هر چند آنها مانند بادهای گلکسی نیستند که به راحتی شارژ می شوند اما واقعا بدردبخور هستند.

 نتیجه گیری

ایرپادهای 2 که سریع تر ؛ هوشمند تر و بادوام تر هستند هنوز در صدر خواسته های کاربران ایفون می باشد. اپل با شارژ وایرلس و با عملکرد وصل شدن به siri بدون دخالت دست ، چیزی که افراد دوست داشته اند را به آنها داده است. جفت شدن سریع تر با گوشی و مدت زمان بیشتر برای صحبت کردن از دیگر مزایا می باشد.

هر چند 199 دلار برای یک جفت باد وایرلس زیاد است و این در حالی است که بادهای گلکسی سامسونگ با شارژ وایرلس تنها 129 دلار قیمت دارد. هم چنین هنگامی که پای کیفیت به میان می آید ایرپادها حرفی برای گفتن در برابر Elite Active 65t ندارند. با این وجود باز هم اگر شما در سیستم اپل سرمایه گذاری کرده اید ، بهتر است این ایرپادهای جدید را تهیه کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر کلیک کنید.



:: موضوعات مرتبط: اپل , ,
:: برچسب‌ها: بررسی ایرپاد 2 , خرید اقساطی ایرپاد 2 , خرید ایرپاد 2 , قیمت ایرپاد 2 , مشخصات ایرپاد 2 ,
:: بازدید از این مطلب : 170
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 16 مرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رز علینژاد

پس از دو سال ، نسل دوم ایرپادها رسیده اند و ظاهر آن کاملا مانند ایرپادهای قبلی است اما چیزی که مهم است محتویات درونی آن می باشد. ایرپاد 2 که 199 دلار قیمت دارد به صورت وایرلس شارژ می شود و دارای یک جفت باد(سر هدفون) مشابه می باشد که از قبلی ها به خاطر وجود چیپ جدید H1 سریع تر و هوشمندتر می باشد. حال شما می توانید به سادگی و با گفتن نام فرد او را فرا بخوانید. ما در این مطلب به بررسی ایرپاد 2 خواهیم پرداخت با ما همراه باشید.

بررسی ایرپاد 2

راحتی

از آنجاییکه ایرپاد 2 ابعادی مشابه نسل قبل دارد، وزن کم ایرپاد 2 از اهمیت زیادی برخوردار است. ایرپادز به آرامی در گوش قرار می‌گیرد و هیچ احساس ناخوشایندی ایجاد نمی‌کند. همین که آنها را در گوش خود قرار دهید، در زمینه محو می‌شوند و به راحتی می‌توانید حرف بزنید. این قابلیت گاهی ترسناک می‌باشد و احساس می‌کنید فرد دیوانه شده است.

ایرپادزها کوچک هستند و حتی برای گوش‌های بسیار کوچک مناسب می‌باشند. بیشتر افراد همیشه نگران از دست دادن ایرپاد خود هستند و احساس می‌کنند وقتی می‌دوند، از پله‌ها پایین می‌آیند و یا اینکه حرکات سنگین انجام می‌دهند یکی از ایرپادها گم خواهد شد، اما آنها به راحتی در گوش قرار می‌گیرند و امکان گم کردن آنها کم است.

سرعت

نحوه اتصال ایرپاد اصل به یک آیفون سریع خیلی سریع است. وقتی ایرپاد را با آیفون XS Max مقایسه می‌کنید، متوجه می‌شوید که در مدت زمان 3.2 ثانیه ایرپاد 2 به گوشی هوشمند وصل می‌شود، در حالیکه آیفون XS Max در مدت زمان 5.1 ثانیه وصل می‌شود. درست مانند ایرپاد اولیه، همین که ایرپاد به گوشی متصل شود، یک پیغام مبنی بر میزان باطری ایرپاد و جعبه شارژ می‌آید.

 کیفیت صدا

طراحی قبلی ایرپاد واقعا خوب و آینده نگرانه بنظر می رسد که اپل ترجیح داده تغییری در آن ایجاد نکند اما در مورد کیفیت صدا انتظار بهبود داشتیم که متاسفانه در این محصول تغییر محسوسی مشاهده نمی شود.

 اتصال

نسل دوم Airpod از چیپ جدیدی برای ارتباط بیسیم و ویژگی های آن استفاده میکند تراشه نسل قبلی W1 نام داشت و نسل دوم Airpod از تراشه H1 بهره می برد (واقعا هدف این نوع از نامگذاری اپل را نمیدانیم!)

نکته قابل توجه این است که تراشه جدید این اجازه را به شما می دهد تا بجای استفاده از حرکات دستی (مانند دوبار ضربه زدن روی earbbud) از دستیار صوتی اپل یعنی سیری استفاده کنید و با گفتن “Hey siri” با آن ارتباط برقرار کنید.

نکته بعدی اینکه در Airpods 2 تاخیر حتی کمتر از سری قبل شده. در هدفون ها و اسپیکر های بیسیم مقداری تاخیر بین زمان منبع صوت و پخش صدا وجود دارد برای مثال اگر با تلفن خود بازی کنید متوجه خواهید شد که در بعضی از این اسپیکر یا هدفون های بیسیم تاخیر کاملا محسوس است. نسل قبلی Aripod از این نظر بد نبود اما حالا بهتر هم شده و این کاهش تاخیر در آن محسوس است.

طبق گفته اپل زمان تعویض دستگاه منبع و اتصال به منبع دیگر هم کاهش یافته برای مثاب با ایرپاد می توانید آن را به آیفون و کامپیوتر خود متصل کنید و به راحتی و سرعت دستگاه منبع صوت ایرپاد را تغییر دهید و بعد از چند لحظه می توانید به پخش صدا از منبع جدید بپردازید. به گفته اپل این زمان نسبت به نسل اول نصف شده که بهبود قابل ملاحضه ای به حساب می آید اما باز هم جای پیشرفت برای کاهش این زمان وجود دارد.

باتری و باکس شارژ

مانند ایرپاد قدیمی ، اپل ادعا می کند که ایرپاد جدید می تواند تا 5 ساعت شارژ باشد. به خاطر چیپ H1 ، شرکت اپل همچنین می گوید که پادها تا 50 درصد زمان بیشتر برای صحبت را فراهم می کنند. من تا 4 ساعت و 40 دقیقه را با این ایرپادها تست کرده ام و این در حالی بوده است که هم فیلم دیدم ، هم موسیقی گوش کردم و به مدت 30 دقیقه با پدرم صحبت کردم.

 

زمانی که پای شارژ به میان می آید ، تنها باید پادها را به داخل کیس شارژشان بگذارید که 24 ساعت شارژ اضافه را در صورت شارژ با وایرلس یا برق فراهم خواهد کرد. مانند قبلی ها ، شارژ وایرلس 3 ساعت زمان گوش کردن و 2 ساعت صحبت کردن را از 15 دقیقه شارژ ارائه می دهد.

 

اما همانگونه که از اسامی پیداست بزرگترین تفاوت بین کیس های شارژ این است که یکی از آنها می تواند به صورت وایرلس شارژ شود. تمام چیزی که نیاز دارید Qi-compatible charger می باشد . متاسفانه اپل ، ایرپاورهای شارژی خود را کنسل کرد و شما ناگزیر به سوی Mophie و Anker خواهید رفت. هر چند آنها مانند بادهای گلکسی نیستند که به راحتی شارژ می شوند اما واقعا بدردبخور هستند.

 نتیجه گیری

ایرپادهای 2 که سریع تر ؛ هوشمند تر و بادوام تر هستند هنوز در صدر خواسته های کاربران ایفون می باشد. اپل با شارژ وایرلس و با عملکرد وصل شدن به siri بدون دخالت دست ، چیزی که افراد دوست داشته اند را به آنها داده است. جفت شدن سریع تر با گوشی و مدت زمان بیشتر برای صحبت کردن از دیگر مزایا می باشد.

هر چند 199 دلار برای یک جفت باد وایرلس زیاد است و این در حالی است که بادهای گلکسی سامسونگ با شارژ وایرلس تنها 129 دلار قیمت دارد. هم چنین هنگامی که پای کیفیت به میان می آید ایرپادها حرفی برای گفتن در برابر Elite Active 65t ندارند. با این وجود باز هم اگر شما در سیستم اپل سرمایه گذاری کرده اید ، بهتر است این ایرپادهای جدید را تهیه کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر کلیک کنید.



:: موضوعات مرتبط: اپل , ,
:: برچسب‌ها: بررسی ایرپاد 2 , خرید اقساطی ایرپاد 2 , خرید ایرپاد 2 , قیمت ایرپاد 2 , مشخصات ایرپاد 2 ,
:: بازدید از این مطلب : 148
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 16 مرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رز علینژاد

اپل در سپتامبر (September) سال 2019 به طور رسمی از سه آیفون جدیدش رونمایی کرد که یکی از آن ها ایفون 11 پرو است. این آیفون در واقع جایگزین آیفون XS محسوب می‌شود. در این مقاله اختصاصی می‌خواهیم به نقد و بررسی آیفون 11 پرو (iPhone 11 Pro) بپردازیم و مروری بر نقاط قوت و ضعف اصلی آن داشته باشیم. بنابراین با ما همراه شوید.

بررسی ایفون 11 پرو اپل

نمایشگر

اپل علاقه زیادی به استفاده کردن کلمات کلیدی و اختصاری دارد و به کیفیت صفحه نمایشiPhone11 pro بسیار اهمیت می دهد ایفون 11 پرو مجهز به نمایشگر Oled Super Retina Xdr با پشتیبانی از Dolby است و با انتخاب گزینه افزایش روشنایی میتوانید صفحه نمایش خود را روشن تر کنید و به وضوح x2،4361،125 برای تراکم 458ppi پیکسل دست یافت واز فناوری OLED برای ارائه تضاد کامل استفاده می کند وبا تاچ کردن بر روی حالت روشنایی خودکار ،صفحه نمایش در ایفون 11پرو طبق اندازه گیری ها به 766CD/M2 می رسد در حالیکه در ایفون های XS در حالت ویدیوئی HDR را پخش میکند و سطح روشنایی 120 سانتی متر در مربع افزایش پیدا میکند
در واقعیت شما تفاوت زیادی بین گوشی های امسال و سال گذشته در استفاده روزانه مشاهده نمیکنید
من یک ایفون XSMax را درست در کنار ایفون 11 پرو قرار داده ام اگرچه وضوح صفحه نمایشگر ایفون 11 پرو بیشتر از ایفون های XSMAX بوده اما این تفاوت مربوط به روز وشب نبوده و این نمایشگر شگفت انگیز برای تماشای فیلم ومحتوای تلویزیون با کیفیت بالاست
با استفاده از کالیبراسیون رنگ X-Rite ایفون 11 پرو در تست های کالیبراسیون SRGB از لحاظ دقت رنگ طیف وسیعی از رنگها را دربرگرفته است.

دوربین

اپل برای قابلیت های تصویر برداری این دستگاه تلاش زیادی کرده و در بخش پشتی سه لنز دوربین 12 مگاپیکسلی تعبیه کرده که از نوع معمولی، تله فوتو و فوق عریض هستند. حالا دیگر نیاز نیست نگران جا نشدن سوژه ها در فریم صفحه باشید، با لنز جدید فوق عریض میتوانید بیش از 100 درجه از صحنه را پوشش دهید.
دوربین آیفون 11 پرو چیزی است که بسیاری از افراد به آن علاقه مند خواهند شد. نه به این خاطر که در مراسم معرفی آیفون های امسال تعریف و تمجید زیادی از آن شد، بلکه به این خاطر که یکی از قوی ترین المان های این دستگاه است.
البته یکی بودن رنگ این برآمدگی با بدنه، کمی از عجیب بودن این طراحی کاسته و رنگ مشکی ای که در این مقاله بررسی میکنیم هم زیبایی خاص دارد، ولی با اینحال به نظر میرسد قرار دادن چنین مربع بزرگی در پشت دستگاه، چندان ایده جالبی نیست.

اپلیکیشن دوربین، با اینکه دوباره طراحی شده ولی بازهم به اندازه رقبای اندرویدی کامل نیست. هیچ قابلیتی برای تعامل با شاتر با شست حرکتی یا عوض کردن دوربین جلویی و عقبی با سوایپ در این اپ وجود ندارد. خاموش کردن حالت شب هم با یک دست ممکن نیست.

در چند سال اخیر، بیشترین شکایت از سوی کاربران آیفون تصویر برداری ضعیف آن ها در محیط های کم نور بوده است. عکس های ثبت شده در اتاق های کم نور یا رستوران ها اصلا زیبا نبودند و توان رقابت با دوربین رقبای اندرویدی را نداشتند. ولی خبر خوب این است که اپل دست به کار شده و قابلیتی مثل Night Mode سامسونگ و گوگل را در آیفون های جدید به کار برده که به طور خودکار فعال میشود و در نور کم، عملکردی عالی دارد.

 

حالت تار کننده پس زمینه که اپل آن را حالت پرتره مینامد، تحسین برانگیز تر از همیشه است. حالت high-exposure هم در اپ دیده میشود تا برای جذب اکسپوژر های واضح هنگام عکسبرداری از دوستان به کمک کاربر بیاید.
همچنین حالا میتوان پرتره های زیباتری ثبت کرد که بیشتر شبیه به عکس های استودیویی است و افکت های زیبایی دارد و جداسازی سوژه با پس زمینه هم به خوبی و بدون نقص انجام میشود.

اپل از قابلیتی صحبت کرده که هنوز به آیفون ها اضافه نشده ولی گفته شده که در ماه های آینده بدون هیچ تغییری در ظاهر دوربین، به آن اضافه خواهد شد. این قابلیت “Deep Fusion” نام دارد و گفته میشود با این قابلیت، قبل از لمس دکمه شاتر توسط کاربر، دستگاه 8 عکس را ثبت میکند.
در آخر یک عکس دیگر با اکسپوژر طولانی تر میگیرد و به گفته اپل، تک به تک پیکسل ها را بررسی میکند و بهترین پیکسل هایی که بهترین رنگ و نور را دارد را انتخاب میکند. این ادعای بزرگ و عجیبی است و گفته میشود به کمک عکسبرداری هوشمندی به وسیله پردازشگر عصبی درون چیپ A13 Bionic ممکن خواهد شد.
عملکرد دوربین در نور کم هم به صورت خودکار بهبود یافته و از عکس های منتشر شده پیداست که اپل روی بهبود این قابلیت بسیار کار کرده است. حالا دیگر دوربین آیفون های جدید به صورت خودکار محیط را میسنجد و اگر نیاز باشد، Night Mode را فعال میکند تا عکس های ثبت شده نهایت کیفیت و زیبایی را داشته باشند.

باتری ایفون 11 پرو اپل

از آنجا که این گوشی کوچکتر است، انتظار نمی رود iPhone 11 Pro از آیفون 11 یا آیفون 11 پرو مکس، طول عمر بیشتری داشته باشد، اما با توجه به اندازه آن عملکرد خوبی داشت. در تست باتری تامز گاید که شامل گشت و گذار مداوم در وب در شبکه 4G با میزان روشنایی نمایشگر 150 نیت است، باتری آیفون 11 پرو به طور متوسط 10 ساعت و 24 دقیقه دوام آورد.

 

برای مقایسه، باتری آیفون 11 با متوسط 11 ساعت و 16 دقیقه و آیفون 11 پرو مکس با متوسط 11 ساعت و 54 دقیقه دوام آوردند.

 

مدت زمان استقامت شارژ باتری گلکسی اس 10 با 10 ساعت 19 دقیقه تقریباً شبیه به آیفون 11 است، اما دوام باتری گلکسی اس 10 پلاس بسیار طولانی تر و 12 ساعت 35 دقیقه است. جالب اینجاست که گلکسی نوت 10 فقط 9 ساعت و 25 دقیقه دوام می آورد، در حالی که نوت 10 پلاس به طور میانگین 11 ساعت و 9 دقیقه استفامت دارد. شارژ باتری وان پلاس 7 پرو تنها 9 ساعت و 31 دقیقه استقامت دارد.

خوشحالیم که سرانجام اپل شارژر سریع را با آیفون خود همراه کرده است. آیفون 11 پرو با یک شارژر 18 واتی در جعبه بسته بندی عرضه می شود که تنها در 30 دقیقه شارژ باتری را به 55 درصد می رساند. این بسیار عالی است و از شارژر 25 واتی نوت 10 (47 درصد شارژ باتری در 30 دقیقه) پیشی می گیرد. با این حال، وان پلاس 7 پرو با شارژر 40 واتی خود در همان بازه زمانی 60 درصد باتری را شارژ می کند.

نتیجه گیری

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله به نقد و بررسی آیفون 11 پرو (iPhone 11 Pro) پرداختیم و مروری بر ویژگی های مثبت و منفی آن داشتیم. این گوشی شاید از نظر ظاهر خیلی خاص و متفاوت به نظر نرسد و سه لنز دوربین اصلی آن کمی در ذوق هر کاربری بزنند اما گوشی از نظر کارایی یک گوشی کم‌نظیر است و پکیجی کامل را ارائه می‌کند. البته با توجه به قیمتی که iPhone 11 Pro دارد نباید هم انتظار کمتری از آن داشته باشیم. برای تهیه و اطلاع از قیمت گوشی ایفون کلیک کنید.

 



:: موضوعات مرتبط: اپل , ,
:: برچسب‌ها: بررسی ایفون 11 پرو , خرید ایفون 11 پرو , قیمت ایفون 11 پرو , مشخصات ایفون 11 پرو , خرید اقساطی ایفون 11 پرو ,
:: بازدید از این مطلب : 156
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 15 مرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رز علینژاد

آیفون 8 پلاس دارای دوربین دوگانه و پردازنده قدرتمندی بوده که به نام چیپ ست A11 Bionic جدید موسوم است و دارای دو هسته قدرتمند می باشد و برای اولین بار یک GPU داخلی دارد. هم چنین در این تلفن هوشمند حافظه ذخیره سازی دو برابر شده و در حال حاضر با 64 گیگابایت شروع می شود.

شاید با مرور مشخصات دوربین، تصور اشتباهی در شما شکل بگیرد و گمان کنید، دوربین آیفون 8 پلاس کپی برداری شده از آیفون 7 پلاس است. ولی در حقیقت هر دو سنسور دوگانه دوربین این گوشی 12 مگاپیکسلی بوده و دارای پیکسل های بزرگتری هستند که توسط یک فلاش فوق العاده و حالت پرتره جدید و منحصر به فرد پشتیبانی می شود که کاربران امیدوارند با داشتن این تلفن هوشمند بتوانند عکس های پرتره خوبی را بگیرند.

در نهایت، اندازه صفحه نمایش و رزولوشن آن ممکن است با مدل قبلی یکسان باشد، اما اپل پشتیبانی از HDR10 و Dolby Vision را به آن اضافه کرده است، و همچنین تنظیم رنگ True Tone iPad برای ارائه رنگی مشابه رنگ اصلی به مشخصات این تلفن هوشمند افزوده است. برای خرید اقساطی ایفون 8 پلاس کلیک کنید.

بررسی ایفون 8 پلاس اپل

طراحی

پنل جلویی گوشی چیز جدیدی برای کاربران نداشته و دقیقاً مشابه نسل قبل می‌باشد. در بررسی آیفون ۸ پلاس بزرگترین تفاوت در طراحی را باید قاب پشتی گوشی بدانیم که بدنه آلومینیومی مورد استفاده در گوشی های چند سال اخیر اپل، با بدنه ای شیشه ای جایگزین شده است، اپل تلاش بسیار زیادی را به خرج داده است تا این قاب شیشه ای در مقابل شکستن مقاوم باشد، با این حال باید منتظر باشیم و ببینیم گوشی های جدید آیفون در مواجه با ضربه چگونه و تا چه اندازه مقاوم خواهند بود؟

 

همچون آیفون ۷ پلاس، در ۸ پلاس نیز شاهد دوربین های دوگانه بیرون زده از قاب گوشی هستیم که باید آن را نکته منفی گوشی دانست. اگرچه نمایشگر ۵٫۵ اینچی امروزه دیگر چندان بزرگ نمی باشد، اما با این وجود در دست گرفتن آیفون ۸ پلاس با یک دست بسیار مشکل بوده و وزن ۲۰۲ گرمی آن نیز می‌تواند هضم این موضوع را کمی دشوارتر کند، چراکه امروزه میتوان گوشی هایی با نمایشگر بزرگتر و البته وزن کمتر را در بازار پیدا کرد.

 نمایشگر

اپل آیفون 8 پلاس را به صفحه نمایشی 5.5 اینچی و از نوع IPS LCD با چراغ‌های پس‌زمینه LED مجهز کرده که وضوح تصویر 1920 در 1080 پیکسل را ارائه می‌کند. این مسئله سبب شده که تراکم پیکسلی نمایشگر این گوشی به چیزی در حدود 401 پیکسل در هر اینچ برسد که یک مقدار متوسط خواهد بود. صفحه نمایش این گوشی از فناوری Wide Color Gamut Display، True-Tone Display پشتیبانی می‌کند که چندان قصد نداریم وارد جزئیات آن‌ها شویم. در مجموع عملکرد صفحه نمایش آیفون 8 پلاس در زمینه وضوح تصویر مطلوب است، اما مشخصا به پای بسیاری از پرچمداران اندرویدی که به نمایشگرهای با وضوح تصویر QHD مجهز هستند نمی‌رسد.

 اما صفحه نمایش آیفون 8 پلاس از قابلیتی تحت عنوان 3D Touch یا لمس سه بعدی هم پشتیبانی به عمل می‌آورد که قابلیتی جالب و کاربردی محسوب می‌شود. این قابلیت سبب می‌گردد تا در برخی شرایط تعامل با گوشی آسان‌تر شو، بنابراین مطمئنا پشتیبانی آیفون 8 پلاس از قابلیت 3D Touch یا لمس سه بعدی یکی از نقاط قوت آن خواهد بود. اما ماکسیمم روشنایی صفحه نمایش آیفون 8 پلاس در مقایسه با آیفون 7 پلاس افت چشمگیری داشته است! با این وجود نمایشگر آیفون 8 پلاس از این نظر نسبت به بسیاری از پرچمداران اندرویدی برتری دارد

بنابراین در مجموع باید مدعی شد که صفحه نمایش آیفون 8 پلاس اپل از نظر کیفیت عملکرد بسیار مطلوب بوده و تنها نقطه ضعف آن مربوط به وضوح تصویر پایین می‌شود. اگرچه ماکسیمم روشنایی نمایشگر این گوشی افت داشته اما همچنان در مقایسه با رقیب‌های اندرویدی خود برتری دارد. ضریب کنتراست خوب هم یکی دیگر از ویژگی‌های مطلوب صفحه نمایش آیفون 8 پلاس محسوب می‌شود.

 دوربین

درباره دوربین آیفون 8 پلاس باید از دو زاویه “رابط کاربری” و “کیفیت تصاویر” وارد بحث شد. رابط کاربری دوربین آیفون 8 پلاس بسیار ساده است. با کشیدن انگشت روی نمایشگر در برنامه دوربین می توان بین حالت های مختلف تصویربرداری حرکت کرد. فیلمبرداری صحنه آهسته، ویدئوهای تایم لپس، عکاسی پانوراما و عکاسی پیوسته از جمله امکانات موجود در رابط کاربری دوربین هستند. با این حال برخلاف گوشی های اندرویدی که طیف وسیعی از پارامترهای کنترلی را در اختیار کاربر قرار می دهند، اینجا خبری از این امکانات نیست و باید به رابط ساده تر آیفون عادت کنید.

 

درباره کیفیت تصویر باید گفت دوربین آیفون 8 پلاس نسبت به آیفون 7 اندکی بهبود یافته و تصاویر با کیفیت تری (بسیار نسبی) ثبت می کند. همچنین اضافه شدن حالت تصویربرداری پرتره که از قدرت پردازش هوش مصنوعی پردازنده A11 برای تنظیم نور تصویر و ایجاد شرایط استودیویی بهره می گیرد نیز جزو امکانات جالب و هیجان انگیز دوربین این دستگاه هستند. با این حال تفاوت ها آن طور که باید به چشم نمی آیند و به جز حالت پرتره، می توان سایر ویژگی های فنی دوربین آیفون 8 پلاس را مشابه مدل 7 پلاس در نظر گرفت. تصویربرداری در حالت پرتره نیز وابستگی زیادی به شرایط عکس برداری و نور محیط دارد.

 

در شرایط مناسب می توان تصاویر اعجاب انگیزی در حالت پرتره به ثبت رساند اما در زندگی روزمره نباید انتظار خلق اثر هنری از دوربین آیفون 8 پلاس در حالت پرتره داشته باشید. همین داستان درباره دوربین سلفی نیز صدق می کند. دوربین سلفی 7 مگاپیکسلی آیفون 8 پلاس در شرایط نوری مناسب تصاویر با کیفیتی در اختیار شما قرار خواهد داد اما در نور ضعیف کیفیت تصاویر نیز به شدت افت می کنند.

 باتری ایفون 8 پلاس

آی‌فون 8 پلاس به یک باتری 2691 میلی‌آمپر ساعتی مجهز است که نسبت به نسل قبلی با کاهش حجم رو به رو بوده اما اپل می‌گوید که با توجه به چیپست جدید، بهبودهایی شامل حال این گوشی شده است تا از لحاش شارژدهی مشکل چندانی نداشته باشید.

بالاخره کوپرتینونشین‌ها نیز از آهوی شیطان پیاده شدند و محصولات جدیدشان را به قابلیت شارژ سریع مجهز کردند. البته شاژری که بتواند آی‌فون 8 پلاس را با سرعت بالا شارژ کند همراه این مدل عرضه نمی‌شود! در صورتی که بخواهید با شارژری که خود اپل زحمت کشیده و در باکس دستگاه قرار داده این مدل را شارژ کنید به چیزی در حدود 140 دقیقه زمان برای فول شارژ شدن نیاز دارید؛ موردی که حتی در میان‌رده‌های اندرویدی نیز مدت‌هاست که حل شده است.

علاوه بر این‌ها شما قادر هستید تا گوشی جدید اپل را به صورت بی‌سیم نیز شارژ کنید. در تست‌هایی که ما با شارژر بی‌سیم و استاندارد سامسونگ گرفتیم سرعت شارژ شدن در این حالت بسیار پایین بود در حدی که احتمالا قید شارژ کردن گوشی با این ویژگی را بزنید (تقریبا 3 درصد در هر 10 دقیقه!). شاید بهتر باشد که منتظر بمانیم تا شارژر وایرلس جدید اپل سرو کله‌اش در بازار پیدا شود.

در صورتی که به صورت نرمال از گوشی خود استفاده کنید،‌ آی‌فون 8 پلاس تا یک روز کامل همراه شما خواهد بود و از این لحاظ وضعیت شارژدهی آن در حد متوسط ارزیابی شده و همچون اکثر پرچمداران امروزی‌ست.

جمع بندی

پرچمدار جدید اپل یک محصول کامل به نظر می‌رسد و شاید برای 90 درصد افراد (مخصوصا ایرانی‌ها) یک گوشی ایده‌آل باشد. شما با خرید چنین مدلی به یک دستگاه با دوربین عالی، سخت‌افزار مناسب، سیستم‌عامل خوب و روان و همچنین ویژگی‌های امنیتی همچون تاچ‌آی‌دی دسترسی دارید و در واقع ضمن خرید یک کالای لوکس، می‌توانید اکثر کارهای روزمره خود را با آن انجام دهید اما برای یک کاربر حرفه‌ای و کسی که به معنای واقعی کلمه یک گیک باشد، آی‌فون 8 پلاس یک زندان به تمام معناست.

با همه اینها ای‌ کاش اپل کمی در نام‌گذاری این گوشی دقت بیشتری به خرج می‌داد و مثلا با نامی همچون آی‌فون 7s پلاس گوشی جدیدش را راهی بازار می‌کرد چراکه این مدل بیش از یک تغییر نسل، به یک آپدیت نسبتا خوب برای نسل قبلی شباهت دارد.  برای خرید و اطلاع از قیمت گوشی اپل کلیک کنید.

 



:: موضوعات مرتبط: اپل , ,
:: برچسب‌ها: بررسی ایفون 8 پلاس , خرید اقساطی ایفون 8 پلاس , قیمت ایفون 8 پلاس , مشخصات ایفون 8 پلاس , گوشی ایفون 8 پلاس ,
:: بازدید از این مطلب : 165
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 15 مرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رز علینژاد

آیفون 8 پلاس دارای دوربین دوگانه و پردازنده قدرتمندی بوده که به نام چیپ ست A11 Bionic جدید موسوم است و دارای دو هسته قدرتمند می باشد و برای اولین بار یک GPU داخلی دارد. هم چنین در این تلفن هوشمند حافظه ذخیره سازی دو برابر شده و در حال حاضر با 64 گیگابایت شروع می شود.

شاید با مرور مشخصات دوربین، تصور اشتباهی در شما شکل بگیرد و گمان کنید، دوربین آیفون 8 پلاس کپی برداری شده از آیفون 7 پلاس است. ولی در حقیقت هر دو سنسور دوگانه دوربین این گوشی 12 مگاپیکسلی بوده و دارای پیکسل های بزرگتری هستند که توسط یک فلاش فوق العاده و حالت پرتره جدید و منحصر به فرد پشتیبانی می شود که کاربران امیدوارند با داشتن این تلفن هوشمند بتوانند عکس های پرتره خوبی را بگیرند.

در نهایت، اندازه صفحه نمایش و رزولوشن آن ممکن است با مدل قبلی یکسان باشد، اما اپل پشتیبانی از HDR10 و Dolby Vision را به آن اضافه کرده است، و همچنین تنظیم رنگ True Tone iPad برای ارائه رنگی مشابه رنگ اصلی به مشخصات این تلفن هوشمند افزوده است. برای خرید اقساطی ایفون 8 پلاس کلیک کنید.

بررسی ایفون 8 پلاس اپل

طراحی

پنل جلویی گوشی چیز جدیدی برای کاربران نداشته و دقیقاً مشابه نسل قبل می‌باشد. در بررسی آیفون ۸ پلاس بزرگترین تفاوت در طراحی را باید قاب پشتی گوشی بدانیم که بدنه آلومینیومی مورد استفاده در گوشی های چند سال اخیر اپل، با بدنه ای شیشه ای جایگزین شده است، اپل تلاش بسیار زیادی را به خرج داده است تا این قاب شیشه ای در مقابل شکستن مقاوم باشد، با این حال باید منتظر باشیم و ببینیم گوشی های جدید آیفون در مواجه با ضربه چگونه و تا چه اندازه مقاوم خواهند بود؟

 

همچون آیفون ۷ پلاس، در ۸ پلاس نیز شاهد دوربین های دوگانه بیرون زده از قاب گوشی هستیم که باید آن را نکته منفی گوشی دانست. اگرچه نمایشگر ۵٫۵ اینچی امروزه دیگر چندان بزرگ نمی باشد، اما با این وجود در دست گرفتن آیفون ۸ پلاس با یک دست بسیار مشکل بوده و وزن ۲۰۲ گرمی آن نیز می‌تواند هضم این موضوع را کمی دشوارتر کند، چراکه امروزه میتوان گوشی هایی با نمایشگر بزرگتر و البته وزن کمتر را در بازار پیدا کرد.

 نمایشگر

اپل آیفون 8 پلاس را به صفحه نمایشی 5.5 اینچی و از نوع IPS LCD با چراغ‌های پس‌زمینه LED مجهز کرده که وضوح تصویر 1920 در 1080 پیکسل را ارائه می‌کند. این مسئله سبب شده که تراکم پیکسلی نمایشگر این گوشی به چیزی در حدود 401 پیکسل در هر اینچ برسد که یک مقدار متوسط خواهد بود. صفحه نمایش این گوشی از فناوری Wide Color Gamut Display، True-Tone Display پشتیبانی می‌کند که چندان قصد نداریم وارد جزئیات آن‌ها شویم. در مجموع عملکرد صفحه نمایش آیفون 8 پلاس در زمینه وضوح تصویر مطلوب است، اما مشخصا به پای بسیاری از پرچمداران اندرویدی که به نمایشگرهای با وضوح تصویر QHD مجهز هستند نمی‌رسد.

 اما صفحه نمایش آیفون 8 پلاس از قابلیتی تحت عنوان 3D Touch یا لمس سه بعدی هم پشتیبانی به عمل می‌آورد که قابلیتی جالب و کاربردی محسوب می‌شود. این قابلیت سبب می‌گردد تا در برخی شرایط تعامل با گوشی آسان‌تر شو، بنابراین مطمئنا پشتیبانی آیفون 8 پلاس از قابلیت 3D Touch یا لمس سه بعدی یکی از نقاط قوت آن خواهد بود. اما ماکسیمم روشنایی صفحه نمایش آیفون 8 پلاس در مقایسه با آیفون 7 پلاس افت چشمگیری داشته است! با این وجود نمایشگر آیفون 8 پلاس از این نظر نسبت به بسیاری از پرچمداران اندرویدی برتری دارد

بنابراین در مجموع باید مدعی شد که صفحه نمایش آیفون 8 پلاس اپل از نظر کیفیت عملکرد بسیار مطلوب بوده و تنها نقطه ضعف آن مربوط به وضوح تصویر پایین می‌شود. اگرچه ماکسیمم روشنایی نمایشگر این گوشی افت داشته اما همچنان در مقایسه با رقیب‌های اندرویدی خود برتری دارد. ضریب کنتراست خوب هم یکی دیگر از ویژگی‌های مطلوب صفحه نمایش آیفون 8 پلاس محسوب می‌شود.

 دوربین

درباره دوربین آیفون 8 پلاس باید از دو زاویه “رابط کاربری” و “کیفیت تصاویر” وارد بحث شد. رابط کاربری دوربین آیفون 8 پلاس بسیار ساده است. با کشیدن انگشت روی نمایشگر در برنامه دوربین می توان بین حالت های مختلف تصویربرداری حرکت کرد. فیلمبرداری صحنه آهسته، ویدئوهای تایم لپس، عکاسی پانوراما و عکاسی پیوسته از جمله امکانات موجود در رابط کاربری دوربین هستند. با این حال برخلاف گوشی های اندرویدی که طیف وسیعی از پارامترهای کنترلی را در اختیار کاربر قرار می دهند، اینجا خبری از این امکانات نیست و باید به رابط ساده تر آیفون عادت کنید.

 

درباره کیفیت تصویر باید گفت دوربین آیفون 8 پلاس نسبت به آیفون 7 اندکی بهبود یافته و تصاویر با کیفیت تری (بسیار نسبی) ثبت می کند. همچنین اضافه شدن حالت تصویربرداری پرتره که از قدرت پردازش هوش مصنوعی پردازنده A11 برای تنظیم نور تصویر و ایجاد شرایط استودیویی بهره می گیرد نیز جزو امکانات جالب و هیجان انگیز دوربین این دستگاه هستند. با این حال تفاوت ها آن طور که باید به چشم نمی آیند و به جز حالت پرتره، می توان سایر ویژگی های فنی دوربین آیفون 8 پلاس را مشابه مدل 7 پلاس در نظر گرفت. تصویربرداری در حالت پرتره نیز وابستگی زیادی به شرایط عکس برداری و نور محیط دارد.

 

در شرایط مناسب می توان تصاویر اعجاب انگیزی در حالت پرتره به ثبت رساند اما در زندگی روزمره نباید انتظار خلق اثر هنری از دوربین آیفون 8 پلاس در حالت پرتره داشته باشید. همین داستان درباره دوربین سلفی نیز صدق می کند. دوربین سلفی 7 مگاپیکسلی آیفون 8 پلاس در شرایط نوری مناسب تصاویر با کیفیتی در اختیار شما قرار خواهد داد اما در نور ضعیف کیفیت تصاویر نیز به شدت افت می کنند.

 باتری ایفون 8 پلاس

آی‌فون 8 پلاس به یک باتری 2691 میلی‌آمپر ساعتی مجهز است که نسبت به نسل قبلی با کاهش حجم رو به رو بوده اما اپل می‌گوید که با توجه به چیپست جدید، بهبودهایی شامل حال این گوشی شده است تا از لحاش شارژدهی مشکل چندانی نداشته باشید.

بالاخره کوپرتینونشین‌ها نیز از آهوی شیطان پیاده شدند و محصولات جدیدشان را به قابلیت شارژ سریع مجهز کردند. البته شاژری که بتواند آی‌فون 8 پلاس را با سرعت بالا شارژ کند همراه این مدل عرضه نمی‌شود! در صورتی که بخواهید با شارژری که خود اپل زحمت کشیده و در باکس دستگاه قرار داده این مدل را شارژ کنید به چیزی در حدود 140 دقیقه زمان برای فول شارژ شدن نیاز دارید؛ موردی که حتی در میان‌رده‌های اندرویدی نیز مدت‌هاست که حل شده است.

علاوه بر این‌ها شما قادر هستید تا گوشی جدید اپل را به صورت بی‌سیم نیز شارژ کنید. در تست‌هایی که ما با شارژر بی‌سیم و استاندارد سامسونگ گرفتیم سرعت شارژ شدن در این حالت بسیار پایین بود در حدی که احتمالا قید شارژ کردن گوشی با این ویژگی را بزنید (تقریبا 3 درصد در هر 10 دقیقه!). شاید بهتر باشد که منتظر بمانیم تا شارژر وایرلس جدید اپل سرو کله‌اش در بازار پیدا شود.

در صورتی که به صورت نرمال از گوشی خود استفاده کنید،‌ آی‌فون 8 پلاس تا یک روز کامل همراه شما خواهد بود و از این لحاظ وضعیت شارژدهی آن در حد متوسط ارزیابی شده و همچون اکثر پرچمداران امروزی‌ست.

جمع بندی

پرچمدار جدید اپل یک محصول کامل به نظر می‌رسد و شاید برای 90 درصد افراد (مخصوصا ایرانی‌ها) یک گوشی ایده‌آل باشد. شما با خرید چنین مدلی به یک دستگاه با دوربین عالی، سخت‌افزار مناسب، سیستم‌عامل خوب و روان و همچنین ویژگی‌های امنیتی همچون تاچ‌آی‌دی دسترسی دارید و در واقع ضمن خرید یک کالای لوکس، می‌توانید اکثر کارهای روزمره خود را با آن انجام دهید اما برای یک کاربر حرفه‌ای و کسی که به معنای واقعی کلمه یک گیک باشد، آی‌فون 8 پلاس یک زندان به تمام معناست.

با همه اینها ای‌ کاش اپل کمی در نام‌گذاری این گوشی دقت بیشتری به خرج می‌داد و مثلا با نامی همچون آی‌فون 7s پلاس گوشی جدیدش را راهی بازار می‌کرد چراکه این مدل بیش از یک تغییر نسل، به یک آپدیت نسبتا خوب برای نسل قبلی شباهت دارد.  برای خرید و اطلاع از قیمت گوشی اپل کلیک کنید.

 



:: موضوعات مرتبط: اپل , ,
:: برچسب‌ها: بررسی ایفون 8 پلاس , خرید اقساطی ایفون 8 پلاس , قیمت ایفون 8 پلاس , مشخصات ایفون 8 پلاس , گوشی ایفون 8 پلاس ,
:: بازدید از این مطلب : 154
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 15 مرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رز علینژاد

آیفون ۱۱ تمامی اهداف آیفون XR را دنبال می‌کند. آیفون XR عملکرد بسیار خوبی داشت و در عین حال مقرون به صرفه بود. سریع، رنگارنگ و دوربین قدرتمند از مولفه‌های موفقیت آیفون XR بودند که در آیفون ۱۱ هم شاهد آن‌ها هستیم اما آیا این دستگاه ارزش خرید دارد؟ بیاید با هم آیفون ۱۱ بررسی کنیم. شما عزیزان در اینجا می توانید خرید اقساطی ایفون 11 را نیز تجربه کنید.

 بررسی گوشی ایفون 11 اپل

طراحی

آیفون 11 ازنمای دور بسیار شبیه به آیفون PRO و ایفون PROMAX می باشد و همان دوربین مربعی را در پشت،گوشه سمت چپ بالا دارد و بدنه پشتی آن از جنس شیشه میباشد
آیفون 11 همانند سایر محصولات گرانقیمتش در تبلیغات بسیار عالی به نظر می رسد اما به اندازه مدلهای پرو زیبا نیست تنهاقسمتی که دارای شیشه مات است دوربین ان است و بجای قاب از جنس استیل استفاده شده همچنین اپل 11 دارای بدنه آلومینیومی با گوشه های مات می باشد
با اینحال ایفون 11 بسیار خوب به نظر می رسد وازنزدیک به سختی نسبت به مدلهای دیگر قابل تشخیص است و شما باید با مشخصات فنی گوشی های اپل آشنایی داشته باشید تا دریابید که ایفون 11 چه تفاوتی نسبت به 11pro دارد به عنوان مثال شما می توانید آیفون 11 را تا 30 دقیقه در عمق 2 متری رها کنید جایی که ایفون 11PRO را میتوانید به مدت 30 دقیقه در عمق 4 مترو فرو ببریید، ما مطمين نیستیم که با قراردادن گوشی در عمق های بیشتر چه اتفاقی برای دستگاه می افتد.

نمایشگر

آیفون 11 دارای دوربین تله و صفحه نمایش بزرگتری نسبت به مدلهای گرانقیمت دیگر میباشد و جای نمایشگر OLED که دارای حداکثر روشنایی تا 1،200CD/m2و کنتراست کاملا عالی است دارای صفحه نمایش Ips است که می تواند در 625cd/m2 با نسبت کنتراست ادعا شده 1،400،1 به اوج خود برسد و با رنگ سنج X-rite  ازمایش شده و مطابق ادعای اپل در 56/cd-m2 با نسبت کنتراست 1،400،1 به اوج خود رسیده ،و رنگهای فوق العاده دقیق برای استفاده در محیط های وب را تولید میکند.

دوربین

دوربین اولترا واید آیفون ۱۱ بدون شک جذابترین بخش این گوشی است. این دوربین ۱۲ مگاپیکسلی است و دیافراگم f/2.4 دارد. همچنین دوربین اصلی نیز ۱۲ مگاپیکسلی است و دیافراگم f/1.8 دارد. OIS فقط به دوربین اصلی محدود میشود که البته دوربین اولترا واید نیز نیاز چندانی به آن ندارد.

به لطف وجود دوربین اولترا واید جدید و ویژگی Night Mode، رابط کاربری دوربین دستخوش تغییرات عمده ای شده است. در آیفون قبلی، بخش بالای اپلیکیشن دوربین شامل گزینه هایی نظیر تایمر دوربین، فیلترهای مختلف، فلش و … می شد. اما اکنون فقط شاهد حضور گزینه های Live Photos و فلش هستیم و سایر گزینه ها در یک نوار ابزار کشویی تعبیه شده اند. مورد دیگری که تغییر کرده است این است که هنگام که از دوربین معمولی استفاده می‌کنید، یک پیش نمایش از نمای تحت پوشش دوربین اولترا واید را در کناره های نمایشگر خواهید دید.

باتری گوشی ایفون 11 اپل

یک ساعت دوام بیشتر نسبت به نسل قبلی چیزی است که اپل درباره باتری آیفون 11 باور دارد. این گوشی از باتری 3110 میلی آمپر ساعتی بهره می برد که در مقایسه با باتری 2940 میلی آمپر ساعتی بکار رفته در iPhone XR، کمی بزرگ تر شده است. این افزایش ظرفیت جزئی در کنار استفاده از تراشه و نرم افزار بهینه تر، باعث شده تا آیفون 11 همانند iPhone XR عملکرد بسیار خوبی در زمینه شارژدهی داشته باشد.

به طوری که این گوشی در تست پخش مداوم ویدئو، حدود 18 ساعت دوام می آورد و در تجربه استفاده ما از این گوشی، می توان گفت که iPhone 11 در استفاده نیمه سنگین و ترکیبی، به راحتی 1 روز را دوام می آورد و شارژدهی این محصول، مطمئنا بیشتر کاربران را راضی خواهد کرد.

نتیجه گیری

در آخر و برای نتیجه گیری کلی باید عنوان کنیم که اپل برای گوشی آیفون 11 خود بهترین‌‌ها را با کمترین قیمت در نظر گرفته است و به وضوح این گوشی از مدل IPhone XR و حتی مدل Xs سال گذشته، پیشرفت‌های قابل توجهی داشته است. از جمله این پیشرفت‌ها می‌توان به باطری بهتر، دوربین پویاتر و پردازنده قدرتمندتر اشاره کرد. برای کسب اطلاعات بیشتر کلیک کنید.

 



:: موضوعات مرتبط: اپل , ,
:: برچسب‌ها: بررسی ایفون 11 , قیمت ایفون 11 , خرید ایفون 11 , مشخصات ایفون 11 ,
:: بازدید از این مطلب : 169
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 14 مرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رز علینژاد

وقتی در سال ۲۰۱۷، اپل آیفون X خود را منتشر کرد، تغییرات زیاد و طراحی جدید و جالب آن نسبت به آیفون های گذشته باعث شد تا این دستگاه سر و صدای زیادی را به پا کند. در واقع آیفون X توانست تا رضایت اکثریت طرفداران اسمارت فون های اپلی را جلب کند و حال آیفون XS قرار نیست تا سورپرایز جدیدی را به همراه داشته باشد، بلکه اپل فقط تصمیم داشته تا آیفون X پرفروش خود را کمی ارتقا دهد که البته این کار منصفانه هم به نظر می رسد!

شاید نام آیفون XS کمی گول زننده باشد، اما این اسمارت فون دقیقا در ابعاد آیفون X طراحی شده است، در حالی که چند آپگرید کلیدی را با خود به همراه دارد: نمایشگر آن بهتر شده است، حافظه داخلی ۵۱۲ گیگی به آن اضافه شده و چیپست A12 Bionic جدید باعث افزایش سرعت و بهتر شدن عملکرد دوربین دستگاه شده است. در ادامه، بررسی آیفون XS را به طور تخصصی تر دنبال می کنیم. اگر قصد خرید ایفون xs را دارید با ما همراه باشید.

طراحی گوشی ایفون xs

تشخیص گوشی آیفون XS از مدل X خیلی ساده نیست.البته این مورد را از تعداد کمی از افراد شنیده ایم اما تا حدودی می توان به این حرف استناد کرد.رنگ طلایی مختص به مدل XS است که شکوه و جلایی زیبا به این گوشی بخشیده است.رنگ قسمت پشتی گوشی طلایی کمی روشن تر است که تا حدودی متمایل به صورتی نیز می نماید.این رنگ در اثر تابیدن نورهای مختلف تا حدودی تغییر می کند که بسیار زیبا است.در قسمت پایین گوشی و در حاشیه سمت چپ تعدادی حفره ریز دیده می شود.اپل در طراحی آیفون XS تصمیم گرفت آنتن گوشی را به سمت پایین منتقل کند تا به واسطه تکنولوژی MMO بتواند اتصالی سریع تر و قوی تر به اینترنت را فراهم کند.در آزمایش غیرعلمی که تیم ما از این تکنولوژی در آیفون XS گرفت سرعت دانلود چیزی در حدود ۶۴ مگابایت و سرعت آپلود ۱۴ مگابایت تخمین زده شد.سرعت دانلود آیفون XS چیزی در حدود ۷۰ مگابایت و سرعت آپلود نیز ۱۷ مگابایت است.

تکنولوژی LTE به افزایش قدرت و سرعت اتصال اینترنت در آیفون XS کمک بسیاری کرده است.iPhone XS گوشی موردعلاقه ما از لحاظ سایز خواهد بود. با طراحی مینیمال و متریال مستحکم و عالی به کار رفته در ساخت این گوشی به یکی از بهترین های بازار تبدیل شده است.اگر فکر می کنید که اندازه این گوشی برای شما کوچک است می توانید آیفون XS MAX را بخرید و از امکاناتی مشابه با این گوشی در اندازه ای بزرگ تر لذت ببرید.

صفحه نمایش

وقتی ابعاد کلی دستگاه تغییر نکرده باشد، بعید است که با نمایشگر متفاوتی نیز رو‌به‌رو باشیم. همین‌طور هم هست و آی‌فون جدید نسبت به نسل گذشته تغییری در اندازه و نسبت نمایشگر نداشته و همچنان شاهد یک صفحه نمایش 5.8 اینچی از نوع Super AMOLED و با نسبت 19.5:9 در این گوشی هستیم که رزولوشن 2436 در 1125 را ارایه می‌دهد. با یک ضرب و تقسیم ساده می‌توانید متوجه شوید که در هر اینچ از نمایشگر این گوشی 458 پیکسل جای گرفته‌ است.

البته خوشبختانه در اینجا شاهد بهبودهایی هستیم و همه چیز همچون سابق نیست. نمایشگر سوپر رتینا آی‌فون Xs با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی دیده می‌شود که پیش‌تر نمونه آن را در گوشی گیمینگ ریزر دیده بودیم. این نمایشگر همچنین از داینامیک رنج بسیار خوبی بهره می‌برد و به گفته سازنده نسبت به نسل قبلی تا 60 درصد بهبود داشته است.

نمایشگر همچنان از استانداردهای دالبی ویژن و HDR10 پشتیبانی می‌کند.

دوربین

یکی دیگر از ویژگی‌های مهمی که دو گوشی آیفون XS و XS Max به صورت مشترک از آن استفاده می‌کنند مربوط به دوربین دوگانه ارتقا یافته می‌شود. سنسور 12 مگاپیکسلی تله فوتو همانند آیفون ایکس در بخش پایینی فریم دوربین‌ها قرار گرفته است. در اغلب موارد، شما می‌توانید با دوربین 12 مگاپیسکلی جدید تصاویری با زاویه‌ی دید گسترده ثبت کنید و پیشرفت قابل توجه‌ای نسبت به سال گذشته محسوب می‌شود.

این سنسور زاویه دید گسترده از لحاظ فیزیکی مقداری بزرگ‌تر شده که به همین سبب سایز پیکسل‌های نوری نیز افزایش یافته است ( 1.4 میکرو در برابر 1.22 میکرو در آیفون X). اما به هر حال دوربین اصلی گوشی آیفون Xs در جذب نور بسیار خوب عمل می‌کند و ما توانستیم تصاویر بسیار زیبایی را در شب با آن ثبت کنیم و از آنجا که این سنسور پیکسل‌های فوکوس بیشتری را در اختیار دارد، امر تشخیص اشیا و فوکوس بر روی آن‌ها در گوشی‌های آیفون Xs و Xs Max سریع‌تر صورت می‌پذیرد.

این پیشرفت‌های اساسی در ساختار سنور دوربین بدین معنا است که گوشی‌های آیفون Xs و Xs Max به صورت پیشفرض تصاویر بهتری را ثبت می‌کنند. اما این تغییرات تنها به پیکسل‌های سنسور ختم نمی‌شود. مدیر بازاریابی شرکت اپل، آقای فیل شیلر، پیش‌تر در رابطه عملکرد با سیستم پیشفرض Smart HDR‌ سخنانی را بیان کرده بود، اما هنگامی که با آن کار کردیم، تحت تاثیر کارایی خوب آن قرار گرفتیم. نحوه‌ی به کارگیری آن به این صورت است که با فشار دادن دکمه‌ی شاتر، دوربین 4 تصویر با میزان نور متفاوت ثبت کرده ( 3 تصویر با نور کم و یک تصویر با نور بیش از حد) و سپس آن‌ها را با هم ترکیب می‌کند. نتیجه‌ی نهایی، تصویری است که از نظر تئوری بهترین بخش‌های تصاویر قبل را در خود دارد. احتمالا این فرایند برای شما آشنا به نظر می‌رسد، گوشی‌های پیکسل گوگل هم اکنون چند سالی است که از چنین روندی پیروی می‌کنند و نتایج بدست آمده توسط این تکنیک به قدری خوب است که گوشی پیکسل 2 توسط بسیاری از سایت‌های تخصصی، عنوان بهترین دوربین در گوشی‌های هوشمند را دریافت کرد.

اما سوالی که پیش می‌آید، این است که از نقطه نظر تصاویر تولید شده، آیفون‌های اپل در چه جایگاهی قرار دارند؟ پاسخ این است که تصاویر ثبت شده بسیار عالی هستند. هر چند به شخصه تصاویر پردازش شده‌ توسط گوشی‌های گوگل را بیشتر می‌پسندم که البته این مورد به سلیقه افراد بستگی دارد. همچنین باید اشاره کنم سیستم Smart HDR زمانی بهترین عملکرد خود را نشان می‌دهد که تفاوت زیادی میان اشیاء تیره و روشن در تصویر وجود داشته باشد. به نظر می‌رسد در شرایط نوری مناسب همانند نور روز، Smart HDR کارکرد چندانی ندارد. اما بدانید که این مورد تاثیری بر روی کیفیت فوق العاده تصاویر گوشی‌های آیفون Xs و Xs Max نمی‌گذارد.

حتی فرایند ثبت تصاویر پرتره در آیفون‌های امسال به بهتر شده که بخش بزرگی از آن را به موتور عصبی A12 مدیون است، موتور عصبی به دوربین کمک می‌کند تا بخش پیش زمینه را تشخیص دهد. اما هنوز به تکامل نرسیده است زیرا در برخی از تصاویر، دوربین فرد یا شی را همراه با پس زمینه مات می‌کند.

اما حداقل شما این بار کنترل بیشتری بر روی پس زمینه دارید. ویژگی جدیدی با نام Depth Control به شما اجازه می‌دهد تا میزان تاری پس زمینه‌ی تصویر را بعد از ذخیره آن، تغییر دهید. این ویژگی برای حل مشکلات تصاویر پرتره واقعا کارساز می‌باشد. از آنجایی که این ویژگی کاملا به صورت نرم افزاری اجرا می‌شود، می‌توانید تصاویر سلفی خود را از طریق آن ادیت کنید به خصوص زمانی که متوجه شوید، اپل دوربین 7 مگاپیکسلی جلوی نمایشگر گوشی را نسبت به مدل سال گذشته تغییر نداده است.

مشکل این است که Depth Control همیشه فرض می‌کند شما خواهان باقی ماندن چهره افراد در فوکوس تصویر هستید که معمولا نیز چنین می‌باشد. اما با این حال این قابلیت توانایی بهتر شدن را داشت اگر به صورت دستی کار می‌کرد و به کاربر اجازه‌ی می‌داد تا بخش‌هایی که می‌خواهد را با دیافراگم f/1.4 در تصویر مات کند. همچنین ما نمی‌توانیم سخنان آقای شیلر مبنی بر جدید و خاص بودن این ویژگی تایید کنیم زیرا برنامه‌های همانند Focos قادر هستند تا تصاویر را به صورت هوشمندانه تار کنند. در ضمن آقای شیلر نباید رقیب قدرتمند آیفون‌های جدید یعنی Galaxy S9 Plus را فراموش کند.

تجربه‌ای که در استفاده از دوربین‌ آیفون‌های جدید به دست می‌آورید بسیار بهتر از گذشته شده است. اما اگر شما از طرفدارن برند‌های دیگر هستید، ممکن است همین سخن را در رابطه با گوشی‌های آن‌ها بیان کنید. همانطور که می‌دانید، گوشی پیکسل 2 با داشتن تنها یک دوربین، در برخی از مواقع تصاویری ثبت می‌کند که دوربین گوشی Xs از ثبت آن عاجز است. در ضمن باید یاد کنیم از رقیب اصلی آیفون های جدید، تصاویر ثبت شده توسط دوربین گوشی گلکسی نوت 9 خیره کننده هستند به ویژه اگر به تماشای آن‌ها در صفحه نمایش Super AMOLED بپردازید. به نظر نمی‌رسد که اپل در بخش دوربین برنده‌ی قطعی باشد، بنابراین این رقابت فشرده کماکان ادامه دارد.

باتری گوشی ایفون xs

گوشی‌های آیفون همیشه مشکل باتری داشته‌اند و می‌توان گفت پاشنه آشیل این گوشی‌ها همین باتری است؛ اما اینبار به خصوص در آیفون 10 اس مکس شاهد باتری‌ای بزرگ‌تر هستیم که گفته می‌شود ظرفیت 3174 میلی‌آمپر ساعتی دارد و این بزرگ‌ترین باتری است که اپل در تا امروز در گوشی‌های آیفون به کار گرفته است. در کنار ظرفیت بیشتر باتری نکته بسیار مهم این است که پردازنده جدید اپل بسیار کم‌مصرف است.

اپل ادعا می‌کند که گوشی آیفون 10 اس مکس نسبت به آیفون 10 عمر باتری 90 دقیقه‌ای بیشتری دارد. مشخص نیست اپل چطور توانسته به این عدد دست پیدا کند اما چیزی که مطمئن هستیم این است که آیفون 10 اس مکس می‌تواند با یکبار شارژ و استفاده معمولی 1 روز کامل را دوام بیاورد.

آیفون‌های جدید اپل از شارژ سریع پشتیبانی می‌کنند اما متاسفانه در جعبه دستگاه خبری از آداپتور با قابلیت پشتیبانی از شارژ سریع وجود ندارد و باید این آداپتور را جداگانه تهیه کنید. به هر حال ما آزمایش خودمان را با شارژری که داخل جعبه دستگاه بود انجام دادیم و این آزمایش برای آیفون 10 اس مکس است. برای شارژ شدن این آیفون بزرگ از صفر تا 50 درصد به 1 ساعت و 30 دقیقه و برای رسیدن به شارژ 100 درصد به 3 ساعت و 30 دقیقه زمان نیاز دارید.

نتیجه گیری

نمی‌خواهیم با گفتن این حرف که این آیفون‌های جدید بهترین گوشی‌های ساخته شده توسط اپل هستند، تکرار مکررات کنیم زیرا این حرف مصداق همه‌ی آیفون‌های جدیدی است که اپل هر سال معرفی می‌کند. گوشی‌های آیفون Xs و Xs Max کاری را که اپل سال گذشته با آیفون X آغاز کرده را در همه موارد مهم بهبود بخشیده‌اند. آن‌ها نه تنها جایگزین‌های مناسبی برای آیفون‌های سال گذشته محسوب می‌شود، بلکه در نوع خود گوشی‌های فوق العاده‌ای هستند و به لطف تمرکز ویژه‌ای که اپل بر روی یادگیری ماشینی و موتور عصبی A12 Bionic قرار داده، هر دو گوشی در زمینه نرم افزاری موفق ظاهر شده‌اند و قصد دارند همین روند خوب را ادامه دهند.

اما بهتر است به سوالی که در اول این مقاله پرسیده‌ایم، بازگردیم، آیا گوشی‌های اپل ارزش پولی را که بابت آن‌ها پرداخت می‌کنید را دارند؟ جواب این سوال به شما بستگی دارد، اگر شما هم اکنون از آیفون X استفاده می‌کنید، بهتر است به سراغ این نسل از آیفون‌های اپل نروید و نیازی هم به انجام این کار ندارید. بگذارید مسئله را مقداری شفاف‌تر بیان کنم، اپل کارهای فوق العاده‌ای در این گوشی‌ها انجام داده، اما گوشی آیفون ایکس شما پس از دریافت بروزرسان Ios 12، تفاوتی با آیفون‌های جدید نخواهد داشت و شما عملا چیزی را از دست نخواهید داد، در ضمن پرداخت این همه هزینه چندان منطقی جلوه نمی‌کند. اما اگر شما از کاربران آیفون‌های قدیمی هستید یا قصد دارید از اندروید به Ios‌ کوچ بکنید، سری آیفون Xs می‌تواند نیازهای شما را برطرف سازد. با این حال بهتر است تا ماه دیگر صبر کنید تا گوشی آیفون Xr عرضه شود. زیرا تا زمانی که آیفون Xr روانه بازار نشود، نمی‌توان به طور قطعی گفت که کدام یک از این آیفون‌های جدید برای شما بهترین گزینه خواهد بود. برای خرید و اطلاع از قیمت گوشی اپل کلیک کنید.

مزایا

  • کیفیت ساخت بالا
  • عملکردی عالی
  • بهبود‌های موثر در دوربین
  • Ios 12
  • دوام بیشتر نسبت به iPhone X

معایب

  • قیمت بسیار بالا
  • مقداری تغییر در طراحی که استفاده از قاب‌های محافظ قدیمی را ناکارآمد می‌کند
  • افزایش مصرف باتری


:: موضوعات مرتبط: اپل , ,
:: برچسب‌ها: گوشی ایفون xs , بررسی ایفون ایکس اس , خرید ایفون xs , مشخصات ایفون ایکس اس , قیمت iphone xs ,
:: بازدید از این مطلب : 179
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 5 مرداد 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : رز علینژاد

گوشی آیفون SE 2020 جدیدترین آیفون اپل است. درست حدس زدید، یک آیفون SE اپل دیگر و مجدد یک نسخه ویژه. حتی با آن که استفاده از صفت «نسخه کوچکتر» بیشتر مناسب بود و نسل دوم درست مانند مدل ابتدایی آیفون SE حتی با آن که از آن بزرگتر بوده کوچک و همچنین ویژه است، چون ورود این آیفون به بازار هر ۴ سال یک مرتبه رخ می‌دهد. اگر قصد خرید ایفون SE را دارید با ما همراه باشید.

طراحی گوشی ایفون SE

هر طور که به آیفون SE 2020 نگاه کنید، طراحی آن قدیمی و تکراری است. با توجه به تصاویر رندری که پیش از معرفی، از این گوشی منتشر می‌شد، انتظار می‌رفت که طراحی آن، همانند نسخه اول آیفون SE، مکعبی بوده و در قسمت جلوی آن، شاهد نمایشگر کم حاشیه باشیم. اما چیزی که معرفی شد در واقع همان آیفون 8 یا بهتر است بگوییم آیفون 6 در لباس شیشه‌ای می‌باشد. بنابراین می‌توان گفت که اپل با شجاعت تمام، گوشی هوشمندی در سال 2020 معرفی کرده است که زبان طراحی آن متعلق، به سال 2014 می‌باشد.

 

اما اگر عینک انتقادی را برداریم و طراحی تکراری این محصول را کنار بگذاریم، کیفیت ساخت آیفون SE 2020 با بدنه شیشه و فلزی در سطح عالی قرار می‌گیرد که در این زمینه، کمتر گوشی میان رده اندرویدی، توانایی رقابت با آن را دارد. گذشته از این مورد، بدنه این گوشی دارای استاندارد IP67 برای مقاومت در برابر نفوذ آب و گرد‌و‌غبار می‌باشد که آن را یک سر و گردن بالاتر از بیشتر رقبای اندرویدی قرار می‌دهد.

ابعاد بدنه آیفون ارزان قیمت اپل، 138.4×67.3×7.3 می‌باشد که در کنار وزن سبک 148 گرمی باعث می‌شود استفاده از آن با یک دست بسیار آسان باشد و با محصول کاملا خوش‌دستی رو‌به‌رو باشیم. در قسمت پشتی این گوشی پنل شیشه‌ای به چشم می‌خورد که تغییرات کوچکی در آن به وجود آمده است. اپل لوگوی خود را دقیقا به میانه دستگاه منتقل کرده و عبارت iPhone از قسمت پایینی حذف شده است که در مجموع ظاهر یکنواخت‌تر و آرام تر را به ارمغان آورده است. غیر از این موارد، همچنان در این قسمت شاهد دوربین تکی هستیم که کمی برآمده بوده و در کنار آن میکروفون ثانویه به همراه فلاش LED دوگانه به چشم می‌خورد.

در قسمت جلوی iPhone SE 2020 نمایشگر کوچک 4.7 اینچی با حاشیه‌های بسیار ضخیم و نسبت تصویر 16:9 قرار دارد که باعث می شود این گوشی هیچ سنخیتی با سایر گوشی های 2020 نداشته باشد.

حاشیه پایینی نمایشگر، میزبان دکمه هوم محبوب اپل می‌باشد که با سنسور اثر انگشت ادغام شده است. این سنسور در کنار تراشه جدید، سرعت بازگشایی بسیار بالایی را در اختیار می ‌گذارد که باعث می‌شود قفل گشایی آیفون SE 2020 حتی سریع‌تر از فناوری تشخیص چهره اپل در گوشی‌های گران قیمت آن باشد.

در حاشیه بالایی نمایشگر نیز مطابق انتظار دوربین سلفی به همراه اسپیکر مکالمه و سنسور‌های متعدد مانند سنسور مجاورت و نور، قرار گرفته است.

روی فریم آلومینیومی هم شاهد اتفاق جدیدی نیستیم. کلید پاور به همراه درگاه سیمکارت، در سمت راست این فریم حضور دارد و در سمت مقابل کلید های تنظیم حجم صدا به همراه کلید بی‌صدا کردن اعلان‌ها به چشم می‌خورد. خروجی اسپیکر به همراه درگاه لایتینینگ و میکروفون مکالمه نیز در سمت پایین قرار دارند و نکته جالب در این قسمت، هماهنگی کامل رنگ داخل پورت لایتینینگ با رنگ خود گوشی می‌باشد.

 نمایشگر

آیفون SE 2020 دقیقا از نمایشگر به‌کار رفته در آیفون 8 استفاده می کند. جالب است بدانید که پنل این نمایشگر در واقع همان پنل به‌کار رفته در گوشی آیفون 6 می‌باشد که ویژگی‌هایی مثل true tone و HDR به آن افزوده شده است و طی گذشت سال ها، طیف رنگی آن گسترده‌تر شده است.

نمایشگر این گوشی اندازه 4.7 اینچی دارد که برای سال 2020 بسیار کوچک است و برای کاربرانی که به بازی و تماشای فیلم در نمایشگر‌های بزرگ عادت کرده‌اند، این موضوع کاملا آزار دهنده خواهد بود. این نمایشگر از نوع IPS LCD با بک‌لایت LED می‌باشد که رزولوشن 1334×750 برای آن در نظر گرفته شده است.

 

بله حق با شماست، رزولوشن HD برای دستگاهی در این رده قیمتی اصلا قابل قبول نیست؛ اما این رزولوشن با‌ توجه به اندازه کوچک نمایشگر، تراکم پیکسلی بسیار خوب 326 ppi را در اختیار می‌گذارد که باعث می‌شود محتوای به نمایش گذاشته شده در آن وضوح بالایی داشته باشد. گذشته از این موراد، این تراکم پیکسلی در واقع اشاره به پسوند Retina در مشخصات نمایشگر این محصول دارد که پیش از این آن را در آیفون 4 نیز دیده بودیم و بعدها شرکت اپل با افزایش تراکم پیکسلی به 458 در آیفون ایکس، عبارت Super Retina را برای مشخصات نمایشگر‌های پرچمدار خود در نظر گرفت.

برای این نمایشگر تخت محافظ سفارشی گوریلا گلس در نظر گرفته شده است که روی آن لایه اولئوفوبیکی برای افزایش مقاومت در برابر لکه‌های دست قرار دارد. به گفته اپل به لطف افزایش روشنایی، بهبود کنتراست و وسعت طیف رنگی، این نمایشگر قادر به نمایش محتوای HDR10 و Dolby vision می‌باشد.

اکنون که با ویژگی‌های نمایشگر آشنا شدیم، بد نیست نگاهی به آمار و ارقام آن بیندازیم. حداکثر روشنایی این پنل در حدود 650 نیت می‌باشد که یک رقم بسیار خوب برای پنل IPS می‌باشد. با این حال عمق رنگ مشکی در آن تعریف چندانی ندارد و نسبت کنتراست 1400:1 است. حداقل روشنایی نیز حدود 2.7 نیت می‌باشد که در کنار فیلتر نور آبی، استفاده بدون دردسر در محیط‌های تاریک را به همراه خواهد داشت.

در نهایت نوبت به دقت رنگ‌ها می رسد که بسیار عالی بوده و در حد برخی پرچم‌داران مطرح بازار می‌باشد. البته باید در نظر داشته باشید که دقت رنگ‌ها هنگام خاموش بودن قابلیت True Tone در بهترین حالت قرار دارد. با این حال روشن بودن قابلیت True Tone می تواند بر اساس نور محیط، رنگ‌های سفید را به صورت چشم‌نواز‌تری رندر کند.

دوربین

این گوشی دقیقا از همان سخت‌افزار دوربین آیفون 6S بهره می‌برد – همان سنسور 12MP با گشایش لنز f/2.2 به همراه فلش دوگانه LED. دوربین سلفی متاسفانه بروز رسانی نشده و همان گزینه استفاده شده در 5S می‌باشد – سنسور 1.2MP. البته قبل از معرفی رسمی این گوشی نیز این مساله مشخص شده بود و بخاطر همین موضوع حین معارفه رسمی دستگاه و مشخص شدن صحت این موضوع، چندان شگفت زده نشدیم.

 

چیپست قدرتمند استفاده شده در این گوشی به کمک سنسور 12MP، فیلم‌برداری 4K را برای این گوشی به ارمغان آورده است. همچنین ویژگی Live-Photos که با هر بار دکمه شاتر را زدن، اقدام به فیلم‌برداری به مدت 1.5 ثانیه و ذخیره عکس‌ها به شکل انیمیت می‌کند، در این گوشی اپل نیز موجود می‌باشد.

همانطور که گفتیم، دوربین سلفی این گوشی در مقایسه با 5S تغییری نداشته و از همان سنسور 1.2MP استفاده شده است. دو ویژگی اصلی این دوربین، حالت خودکار HDR و فیلم‌برداری 720p می‌باشد. همچنین این دوربین همانند دوربین سلفی 6S از صفحه‌نمایش رتینای گوشی به عنوان فلش استفاده می‌کند. به طوری که با عکاسی سلفی در محیط‌های تاریک، صفحه‌نمایش به رنگ سفید در آمده و با افزایش لحظه‌ای روشنایی صفحه به 300%، نور کافی در اختیار دوربین قرار داده می‌شود.

رابط کاربری دوربین تغییری نسبت به دیگر گوشی‌های اپل نداشته است. به محض اینکه برای فوکوس صفحه را لمس کنید، اسلایدری ظاهر می‌شود که به کمک آن و با توجه به محیطی که قصد دارید از آن تصویر بگیرید، می‌توانید میزان نوری که دوربین می‌توان ضبط کند را کم یا زیاد کنید.

همانطور که می‌دانید، دسترسی و کنترل حالت‌های مختلف دوربین آیفون با کشیدن صفحه به سمت چپ یا راست میسر می‌شود. می‌توانید با اسلاید صفحه به حالت‌های عکاسی، حالت مربعی، Pano، فیلم‌برداری، اسلومو و Time-laps دسترسی داشته باشید. برای استفاده کردن از حالت عکاسی پشت سر هم نیز کافی است که دکمه شاتر را کمی نگه دارید.

نمونه تصویرهای گرفته شده با هر دو دوربین آیفون SE و 6S نشان می‌دهد که علاوه بر اینکه سخت‌افزار هر دو دوربین یکسان می‌باشد، بلکه از لحاظ نرم‌افزاری و الگوریتم‌های استفاده شده نیز این دو دوربین هیچ تفاوتی با یکدیگر ندارند.

عکس‌های گرفته شده با آیفون 6S در مقایسه با دیگر پرچمداران مطرح چندان تحسین برانگیر نبودند، پس در مورد SE نیز این مساله صدق خواهد کرد. عکس‌های گرفته شده و نتایج دارای جزییات خوبی هستند، اما بهترین در نوع خود به هیچ وجه نیستند. مساله اصلی این است که اپل بعد از عرضه گوشی آیفون 5S، تغییر چندان زیادی در دوربین‌های 6 و 6S و حال SE نداده است و از لحاظ خروجی نمی‌توان تغییرات زیادی مابین این دوربین‌ها مشاهده کرد.

خبر خوبی که می‌توان در مورد این دوربین داد، مربوط به رندر فوق‌العاده رنگ‌ها و کنتراست عالی آن می‌باشد. البته دامنه دینامیکی دوربین چندان تعریفی ندارد و مدام مجبور خواهید شد که از حالت HDR استفاده کنید.

فیلم‌برداری 4K یکی دیگر از مزیت‌های این دوربین می‌باشد. در حالت 4K شاتر با سرعت 30fps و در حالت 1080p با دو سرعت 30fps و 60fps و حالت جدید 1080p با سرعت 120fps اقدام به فیلم‌برداری می‌کند. در حالت اسلومو نیز شاتر با کیفیت 720p و با سرعت 240fps اقدام به ذخیره تصاویر می‌کند.

باتری

از این نظر تفاوت خیلی زیادی بین این گوشی و آیفون 5s مشاهده نمی شود. تنها کاری که اپل کرده این است که تعدادی از اجزای داخلی را با هم ترکیب کرده تا فضای بیشتری برای باتری فراهم کند و بتواند یک باتری با ظرفیت 1624 میلی آمپری در این گوشی بگنجاند.

باتری این گوشی حدود 100 میلی آمپر از آیفون 6s ظرفیت کمتری دارد، ولی، به دلیل صفحه نمایش کوچک ترش، می تواند عملکرد بهتری داشته باشد. در تست هایی که ما انجام دادیم، با پخش 1 ساعت ویدئوی فول اچ دی با وای فای روشن و نور 100 درصد صفحه نمایش، باتری از 100 درصد به 96 درصد کاهش پیدا کرد.

در استفاده معمولی مانند مکالمه روزمره در حدود 20 دقیقه، گشت و گذار اینترنتی به مدت 1 ساعت، استفاده از شبکه های اجتماعی به مدت 1 ساعت و بازی کردن به مدت نیم ساعت درصد شارژ دستگاه در آخر شب از 100 درصد به 20 درصد کاهش پیدا کرد.

اما شاید مهم تر از اینکه چه مدت طول می کشد تا شارژ دستگاه تمام شود، مدت زمان مورد نیاز برای شارژ دوباره آن است. در مدت 2 ساعت می توانید درصد شارژ باتری را از صفر به 100 برسانید که برای باتری ای با ظرفیت 1600 میلی آمپر چندان مناسب به نظر نمی رسد.

کلام آخر

بسیاری از طرفداران آیفون بعد از معرفی آیفون 6 با صفحه نمایش بزرگ تر سرخورده شدند و به اپل برای تولید آیفونی بزرگ خرده گرفتند. البته ناگفته نماند که تعداد بسیار زیادی از طرفداران اپل نیز از اینکه می توانستند محتوای گوشی هوشمند خود را روی یک صفحه نمایش بزرگ تر مشاهده کنند بسیارخوشحال شدند. به هر حال اپل برای اینکه بتواند دل آن تعداد از هواداران ناراضی خود را به دست بیاورد، این آیفون را روانه بازار کرد. اگر شما جزو آن دسته از هواداران ناراضی اپل هستید و تا کنون آیفون 5s خود را به آیفون 6 یا 6s ارتقا نداده اید، این محصول برای شما ساخته شده و نباید در خرید آن شک کنید. اما اگر از کاربران آیفون 6 باشید، به هیچ عنوان نباید به این گوشی سوئیچ کنید، زیرا استفاده از گوشی هوشمندی با صفحه نمایش بزرگ به طور حتم شما را بد عادت کرده است و به سختی می توانید به صفحه نمایشی کوچک تر عادت کنید و در برخی مواقع این امر غیر ممکن خواهد بود.

اگر هم اولین بار است که می خواهید وارد دنیای iOS شوید، این گوشی در صورتی برای شما مناسب است که پیش از این از گوشی هایی با صفحه نمایش بزرگ استفاده نکرده باشید. برای کسب اطلاعات بیشتر کلیک کنید.

 



:: موضوعات مرتبط: اپل , ,
:: برچسب‌ها: خرید گوشی ایفون SE , بررسی گوشی ایفون SE , قیمت گوشی ایفون SE , گوشی IPHONE SE ,
:: بازدید از این مطلب : 158
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 5 مرداد 1399 | نظرات ()